Jeg skal på pallen!

Det er kun pallplasser i World Cup som teller for Vadsøværingen Daniel Stock i år. Til tross for ny trener og nytt treningsregime har han hårete mål og er trygg på at jobben er gjort og at han er i rute.

Hårete mål

-Målet for sesongen er å få pallplasser i World Cup. Sist jeg var på podiet var i 2017. Nå håper jeg å slå meg inn på WC-laget tidlig i sesongen. Klarer jeg det betyr det at jeg kan være med å kjempe om pallplasser gjennom hele sesongen, forteller Daniel Stock som har bodd i Røyslimoen på Lillehammer i over syv år.

Sjusjøen og Lillehammer er best

- Utfordringen min har alltid vært å få fart på skiene fra starten på sesongen. Klarer jeg det, så vil mulighetene by seg, og da skal jeg være der oppe å kjempe.

Jeg har tro på at enkle justeringer jeg har gjort i år, vil få meg i form tidlig. I tillegg har jeg verdens beste treningsforhold på Sjusjøen – ingen har det bedre enn oss som kan trene i Lillehammerområdet.

Nye lagkompiser og nye treningsrutiner

-Da Rekruttlandslaget ble nedlagt for oss herrer, så må jeg innrømme at jeg ble overrasket og brukte april til å legge bak meg skuffelsen. I mai ble blikket rettet fremover og jeg var klar for å ta fatt på ny sesong, forteller Daniel Stock.

-Den største endringen er at jeg har fått meg en ny trener i Kristian Skogstad. Han har samme filosofi som meg så vi er virkelig blitt et godt tospann. Til tross for at han bor i Tromsø og jeg på Lillehammer, så har vi fått jobbet tett sammen. Jeg har stor tro på at de endringene jeg har gjort utelukkende er positive for meg. Positivt er det også at jeg har landet er langsiktig samarbeid med Sector Alarm frem til OL i 2022 – det betyr at jeg kan ha full fokus på ski.

Får svar om noen uker

I disse dager er Daniel inne i den siste barmarksperioden. Det betyr stort fokus på rulleski og løping, samt styrke og spenst. I neste uke drar han til Muonio, i Nord-Finland på snøsamling 8.-18. november. Der er det meldt om fantastiske skiforhold. I tillegg er det FIS-renn den 16. og 17. november. Der vil deler av det russiske landslaget, med blant annet Bolshunov, også delta. Det vil gi en god indikator på formen.

For mer informasjon:

Daniel Stock

Nyttårsaften er den egentlige røykvarslerens dag!30.12.2019 06:00:00 CETPressemelding