Inviterer reiarlaga til samarbeid om ny teknologi på ferje

E39 Lavik – Oppedal var først ute med den første elektriske ferja i verda i 2015. I den nye kontrakten for ferjestrekninga, ber Statens vegvesen om nye teknologiske løysingar.
Nye løysingar
– Me har gode erfaringar med å utfordra reiarlagsnæringa til å finna gode løysingar for å redusera utslepp frå ferjedrifta. No ser me fram til å ta nye steg for innovasjon innan automatisering og digitalisering, seier divisjonsdirektør Bjørn Laksforsmo i Statens vegvesen.
Han seier det er for tidleg å sjå kva dette inneber i praksis.
– Det er heile tida gradar av automasjon. Når det gjeld bilar veit me at det er mange trinn frå ikkje å ha nokon støttesystem til å ha sjølvkøyrande bilar. Me har ikkje ambisjonar om å innføra ubemanna ferjer innanfor denne kontraktsperioden. Men me er ute etter løysingar som gjer at mannskapet har støtte på ein del maritime operasjonar, slik at dei kan fokusera på service og tryggleik for passasjerane, seier Bjørn Laksforsmo.
Betre klima og økonomi
Betre dataflyt gjer det òg enklare å gjera raskare tilpassingar mellom trafikken og tilbodet til trafikantane.
– På sikt kan dette òg bidra til redusert energiforbruk, auka tryggleik og meir ferjedrift for pengane, seier Bjørn Laksforsmo.
Frå Samferdselsdepartementet: Ny ferjekontrakt for E39 Lavik–Oppedal legg til rette for autonome ferjer
– Me er veldig fornøgde med at regjeringa legg til rette for ferjekontraktar som stimulerer til nye teknologiske løysingar. Dette er både til beste for trafikantane og for utviklinga av den maritime næringa i Noreg.
Konkurranseprega dialog
Den nye kontrakten for sambandet E39 Lavik – Oppedal trer i kraft etter at dagens kontrakt går ut i 2024.
Innkjøpet skal skje som konkurranseprega dialog. Dette gir Statens vegvesen moglegheit til å gå i dialog med leverandørane for å diskutera ulike løysingar, utan å gi nøyaktige spesifikasjonar av det som skal skaffast.
Den nye kontrakten skal ha ei varigheit på åtte år, med opsjon på forlenging i inntil 12 månader. Førre gong det var anbod på E39 Lavik-Oppedal, resulterte det i verdas første batterielektriske ferje. I den kommande kontrakten skal sambandet driftast av fire heilelektriske ferjer.
Eit betre rutetilbod til dei reisande
For dei reisande vil den nye kontraktsperioden gi forbetringar i rutetilbodet.
Kapasiteten aukar frå tre til fire ferjer, når dieselferjene blir erstatta med nullutsleppsferjer. Resultatet er at me aukar frekvensen slik at det blir avgang kvart 15. minutt mot dagens 20. minutt. Laurdagar vil tre ferjer trafikkera sambandet, mot dagens to. Den vekefaste kapasiteten på ferjesambandet vil dermed auka med ca. 25 prosent samanlikna med dagens tilbod. Hovudfartøya får krav om å ha ein kapasitet på 120 personbileiningar.
Statens vegvesen skal leggja ut anbodet etter sommaren. Dagens kontrakt for E39 Lavik-Oppedal går ut 31.12.2024 med opsjon på forlenging i inntil 12 månader.
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn LaksforsmoDivisjonsdirektørStatens vegvesen Drift og vedlikehold
Tel:41412925bjorn.laksforsmo@vegvesen.noPressevakt Drift og vedlikehold
* Drift, vedlikehold og forvaltning av riksvegnettet * Brøyting/strøing/salting * Asfalt * Rekkverk * Bruer * Tunneler * Fjelloverganger * Rasteplasser * Inspeksjoner * Ferje
Bilder

Om Statens vegvesen
Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.
Følg pressemeldinger fra Statens vegvesen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Statens vegvesen
Vedlikehold i Granstunnelen på riksveg 4 – sørgående løp stengt23.10.2025 14:37:35 CEST | Pressemelding
Statens vegvesen skal gjennomføre fjellsikring i Granstunnelen. Sørgående løp blir stengt fra mandag 27/10 kl. 12.00 til onsdag 29/10 kl. 18.00. Nordgående løp er åpent som normalt. Omkjøring om Gran sentrum for sørgående trafikk.
Stenger Molde ferjekai natt til fredag – erstattes av avganger Hollingsholmen-Vestnes22.10.2025 15:04:45 CEST | Pressemelding
Arbeidene med oppgradering til nytt hydraulisk aggregat krever at ferjekaia stenges mellom kl. 22:45 torsdag 23. oktober og kl. 06:30 fredag 24. oktober.
Nye tall: Sjøtransport er vesentlig mer klimavennlig enn lastebil22.10.2025 09:59:05 CEST | Pressemelding
Klimautslippene fra sjøtransport er mye lavere enn utslippene fra vegtransport – og bare halvparten at det som er beregnet tidligere.
Anleggsarbeid på E18 i Bærum vil gi ekstra lange køer21.10.2025 11:59:55 CEST | Pressemelding
De kommende helgene blir det innsnevringer på E18 mellom Høvik og Lysaker. Statens vegvesen oppfordrer alle til å la bilen stå og beregne god tid.
Rv. 706 Strindheimtunnelen gjenåpnes 27. oktober21.10.2025 08:30:00 CEST | Pressemelding
Etter omfattende utbedringsarbeid gjenåpnes Strindheimtunnelen for ordinær trafikk i begge tunnelløp mandag morgen 27. oktober klokken 06:00.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom