Norsk psykologforening

Invitasjon til pressen: Stovnerseminaret, mandag 7. oktober

Psykologforeningen, Redd Barna, Røde Kors og Bydel Stovner, arrangerer heldagsseminar om betydningen av inkludering og livskvalitet for barn og unges psykiske helse. Seminaret er også en del av markeringen av Verdensdagen for psykisk helse.
Milad Mohammadi

Stovnerseminaret er en møteplass for folk som jobber med eller har ansvar for barn og unges oppvekst. Tjenesteytere, forskere, politikere, frivillige og representanter fra lokalmiljøet er blant de som kommer for å høre på og diskutere tilrettelegging og samarbeid.

Seminaret holdes på Rommen Scene mandag 7. oktober, tilknyttet Rommen skole og kultursenter i Bydel Stovner. Konferansier for dagen er Neha Naveen, forfatter som selv er oppvokst på Stovner.

Blant foredragsholderne finner du:

• Milad Mohammadi som står bak Jarvaskolan i Stockholm, hvor foreldre-involvering er en nøkkel for å nå kunnskapsmålene. Tilbringer resten av dagen med Stovner VGS
  • Forskere fra bl.a. KS som har regnet på hvor mye utenforskap koster samfunnet
  • Stolte Jenter, en lokal frivillig organisasjon som tilbyr aktivitetstilbud for jenter på Stovner
  • Psykologer Kharim Lekhal og Ingvild Stjernen Tisløv om betydningen av utenforskap
  • Inga Marthe Thorkildsen, byråd for oppvekst og kunnskap

Norsk psykologforening er en av initiativtakerne til Stovnerseminaret, og visepresident Heidi Svendsen Tessand er begeistret over responsen så langt:

Dette startet jo med at noen av oss begynte å snakke sammen om behovet for en møteplass for de som jobber med oppvekst. Før vi visste ordet av det ville flere henge seg på, og takket være gode samarbeidspartnere har vi skapt et treffpunkt vi sjelden opplever.

- Vi håper alle går hjem fra dette seminaret overbevist om at det å høre til og være en del av et meningsfullt felleskap har stor betydning for å ha det bra.

Og behovet har tydeligvis vært stort, for seminaret ble raskt fulltegnet

- Vi har dessverre ikke plass til mer enn 200 mennesker, men at så mange representanter for dette feltet melder seg på, sier meg at behovet for en slik møteplass er stort.

Milad Mohammadi
Heidi Svendsen Tessand, visepresident Norsk psykologforening

Om Norsk psykologforening

Norsk psykologforening

23 10 31 30https://www.psykologforeningen.no

Norsk psykologforening ble etablert i 1934, er en profesjonsforening for autoriserte psykologer i Norge og tilsluttet Akademikerne.
Psykologforeningen skal ivareta medlemmenes faglige og økonomiske interesser og bidra til å forbedre menneskers livsvilkår og livskvalitet. Som forening har vi forpliktet oss til å fremme anvendelse av vitenskapelig basert psykologisk fagkunnskap, slik at befolkningen får den bistand den har behov for og krav på.

Følg pressemeldinger fra Norsk psykologforening

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk psykologforening på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk psykologforening