Folketrygdfondet

Invitasjon til pressekonferanse

Folketrygdfondet inviterer til pressekonferanse om årsresultatet for Statens pensjonsfond Norge 25. februar 2020 kl 10.30.

Adm. dir. Kjetil Houg. Foto: CF Wesenberg

Tidspunkt for pressekonferansen: 25. februar 2020 kl. 10.30.
Sted: Haakon VIIs gate 2, Oslo. Henvendelse i resepsjonen i 1. etasje.

Administrerende direktør Kjetil Houg vil legge frem resultatet for forvaltningen av Statens pensjonsfond Norge for 2019.

Fra kl. 10.00 vil dokumentene være tilgjengelige i lokalet med sperrefrist til kl 10.30, for dem som måtte ønske å gjøre seg kjent med innholdet før pressekonferansen.
Dokumentene publiseres på www.ftf.no kl 10.30.

Velkommen!

Kommunikasjonssjef Marika Burvald
Telefon 406 77 667
marika.burvald@ftf.no

Adm. dir. Kjetil Houg. Foto: CF Wesenberg

Om Folketrygdfondet

Folketrygdfondet
Haakon VIIs gate 2

23 11 72 00http://www.folketrygdfondet.no

NEDLASTING, FOTO OG KONTAKTINFORMASJON:

FAKTA:

• Folketrygdfondet er et særlovsselskap som forvalter Statens pensjonsfond Norge.
  • Statens pensjonsfond Norge og Statens pensjonsfond utland ("Oljefondet") utgjør Statens pensjonsfond.
  • Kapitalen i Statens pensjonsfond Norge investeres i aksjer og obligasjoner i Norge, Danmark, Finland og Sverige.
  • Kapitalen står som innskudd i Folketrygdfondet og investeres i Folketrygdfondets navn.
  • Referanseindeksen som er fastsatt av Finansdepartementet har 60 prosent i aksjer og 40 prosent i obligasjoner, fordelt på 85 prosent i Norge og 15 prosent i resten av Norden.

Følg saker fra Folketrygdfondet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Folketrygdfondet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Folketrygdfondet

Folketrygdfondet 2. kvartal 2020: God avkastning fra aktiv forvaltning25.8.2020 10:30:08 CESTPressemelding

Statens pensjonsfond Norge, som Folketrygdfondet forvalter, fikk et resultat på 19,6 milliarder kroner i andre kvartal 2020. Avkastningen var 8,3 prosent. Kapitalen var 257 milliarder kroner ved utgangen av kvartalet. Statens obligasjonsfond, som ble etablert 27. mars i forbindelse med koronaepidemien, utgjorde 3,7 milliarder kroner fordelt på 44 obligasjonslån ved utgangen av 2. kvartal.

Folketrygdfondet får ansvar for å forvalte Statens obligasjonsfond15.3.2020 19:22:56 CETPressemelding

Regjeringen vil gjenopprette Statens obligasjonsfond for å bidra til at bedriftene fortsatt får lån i den pågående krisen som følge av koronaviruset. Folketrygdfondet, som forvaltet Statens obligasjonsfond under finanskrisen, får oppgaven med å forvalte det igjen. – Vi har kompetanse og erfaring og vil være i stand til å gjøre de første investeringene så snart lov og mandat er fastsatt, sier Kjetil Houg, adm. dir. i Folketrygdfondet.