Invitasjon til Ledermøte 2020

Norges idrettsforbund inviterer media til digitalt ledermøte 5. juni 2020.

NIF ønsker media velkommen til ledermøtet! Foto: Dag Oliver

Når: Fredag 5. juni kl. 12.00 – 17.00

Hvor: Digitalt

Norges idrettsforbunds ledermøte blir som følge av koronasituasjonen avholdt som et digitalt møte. Ledermøtet vil behandle sakene på sakslisten. Øvrige organisatoriske saker og diskusjoner vil utsettes til høstens Ledersamling.

Saksliste og sakspapirer er tilgjengelig på idrettsforbundets hjemmesider.

Ledermøtet vil sendes direkte på idrettsforbundet.no. Media som ønsker å følge ledermøte behøver ingen form for akkreditering.

Intervjuforespørsler:

Ledermøtet har et tett program med få og korte pauser. Det legges derfor opp til fysisk intervju med idrettspresident Berit Kjøll og generalsekretær Karen Kvalevåg i tidsrommet 17.15 – 18.15 på Ullevaal stadion. Intervjuforespørsler sendes senest torsdag 4. juni kl. 14.00 til kommunikasjonssjef i NIF.

NIF ønsker dere velkommen til ledermøtet!

NIF ønsker media velkommen til ledermøtet! Foto: Dag Oliver

Idrettsforbundet jobber videre for full gjenåpning av norsk idrett30.6.2020 12:58:29 CESTPressemelding

Store deler av norsk idrett er nå gjenåpnet. Dette gjelder all idrett for barn og ungdom hvor man kan trene normalt og gjennomføre lokale og regionale konkurranser fra 1. august. Toppidretten har fått grønt lys for trening og konkurranser så snart smittevernsprotokollene er på plass innen de ulike idrettene. I tillegg er trening og konkurranser tillatt for alle idretter – også for de over 19 år, som ikke medfører nærkontakt.

En annerledes Idrettsgalla 202122.6.2020 14:30:46 CESTPressemelding

Det blir idrettsgalla på NRK 9. januar 2021, men i en annerledes form enn seerne er vant til. Konkurransegrunnlaget i 2020, som følge av koronasituasjonen, gjør at de fleste klassene vil mangle prestasjonsgrunnlag som kvalifiserer for juryering. I den uvissheten som råder, vil det også kunne bli betydelige forskjeller i konkurransegrunnlaget for de ulike idrettene. Styret for idrettsgallaen har derfor besluttet at den store jubileumsgallaen, som skulle vært avholdt i Trondheim 9. januar, i sin helhet er flyttet til 8. januar 2022.