Intervju med Blummenfelt

Kristian Blummenfelt snakket med mediesjef Olalla Cernuda i det internasjonale forbundet, World Triathlon. Hun har sendt oss følgende sitater.
Alle bilder: Geir Owe Fredheim.

-Vel, dette er et øyeblikk som jeg har drømt om i så mange år. Også når jeg kommer hit, går gjennom svømme- og sykkeltraseen. Å kunne se mållinjen først og den siste biten av det blå teppe og berøre målbåndet har vært noe jeg har drømt om i så mange år. Og å kunne sette det sammen på dagen er noe jeg er veldig stolt av. Det er en merkelig følelse å komme inn på de siste 100 meterne og vite at jeg hadde seieren.

-Temperaturen var faktisk ganske behagelig, vi har forberedt oss på varmen i så mange år. Jeg har et veldig bra team rundt meg, sannsynligvis verdensledende når det gjelder varme-akklimatisering. Vi var faktisk litt skuffet da vi kom til Miyazaki (treningsleir før Tokyo), og temperaturen ikke var så varm som vi håpet på. Det er rart å komme fra Norge, et land der det regner og er kaldt og vite at vi har varme som en av våre styrker. Det viser styrken på teamet jeg har rundt meg.

-Jeg gjennomførte ganske samme taktikk som i Yokohama for åtte uker siden og også i Lisboa. Jeg har ikke hurtigheten i beina som trengs hvis jeg hadde kommet til det blå teppet med Alex (Yee) og Hayden (Wilde), så jeg visste at jeg måtte prøve å gå veldig hardt i fem minutter, og forhåpentligvis ville det være nok å bryte dem. Det var en så god følelse da jeg fikk et lite forsprang, og jeg måtte bare sørge for at det var stort nok til å holde hele veien inn.

Alle bilder: Geir Owe Fredheim.