Ingrid Bjørnov med rørende versjon av Abba-klassiker

"Spare Skrift i Sand" er ute i dag!
Cover: "Spare Skrift i Sand" - Ingrid Bjørnov

LYTT HER

Ingrid Bjørnov står bak oversettelsen av sangtekstene til den norske oppsetningen av Mamma Mia!-musikalen, og nå kommer hun med sin egen, svært personlige versjon av ABBA-klassikeren "Slipping Through My Fingers". En sang som ofte blir fremført i konfirmasjoner og attenårsdager, av foreldre som ikke helt vil sende sine barn ut i voksenlivet.

Bjørnovs gjendiktning av teksten heter «Spare Skrift i Sand». Låten er i spilt inn i nedstrippet form. Teksten er ikke endret, men har allikevel et personlig budskap for Ingrid. I norsk språkdrakt rommer den følelsen av å miste noen til demens.

Ingrid har hatt et variert virke som artist, og i sin solokarriere spesielt fokusert på gøy. Med sin karakteristiske stil har hun gjort seg kjent som en utrolig dyktig sanger og pianist. Etter å ha drevet med humor i 25 år, vender hun nå tilbake til musikken. Hennes versjon av "Spare Skrift i Sand", viser et nytt alvor og en modenhet som artist.

Piano og vokal står fortsatt i sentrum. Hennes versjon er lavmælt og nær. Upolert forteller hun sin personlige historie om et relevant tema i et musikalsk akustisk landskap.

– Sånn sett er dette en tilbake-til-musikken-utgivelse. Jeg oversatte låta i 2009, første gang Mamma Mia skulle opp i Oslo. "Spare Skrift i Sand" var en av to test-oversettelser jeg måtte gjøre for å bli godkjent som oversetter. Ti år senere ble jeg gradvis mor til min egen mor. Det var da jeg følte at teksten rommet mer, forteller Ingrid Bjørnov.

Royalty fra innspillingen går til Nasjonalforeningen for Folkehelsen.

Cover: "Spare Skrift i Sand" - Ingrid Bjørnov

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.