Inger Lise Stuliens nye album er ute nå

Foto: Michaela Potterbaum

Hør hele det nye albumet Nashville her!

I fjor høst gikk drømmen i oppfyllelse. Inger Lise pakket kofferten sin og fløy over dammen til countrymusikkens vugge, Nashville. Det var 23 år siden forrige opphold der, men denne gangen hadde hun med seg sine egne sanger i bagasjen og hadde på forhånd booket produsent, studio og musikere i denne pulserende musikkbyen.

Inger Lise har sunget mye country i sin oppvekst, så dette er ikke ukjent for henne. Etter seks soloalbum på norsk gjorde hun denne gangen en vri. Hun skrev alle sangene på engelsk. Mange har ventet på at Inger Lise skulle returnere til countrysjangeren, og mener at det er her hun virkelig hører hjemme.

Med helt ferske og nyinnspilte sanger, deriblant singlene som er den hjerteskjærende «Victoria» og hjertevarmende duetten med Dennis Parker «You and Me», er Nashville på mange måter en etterlengtet og veldig velkommen utgivelse fra Inger Lise.

– Oppholdet mitt der gjorde et stort inntrykk på meg, og det er en enorm musikkopplevelse å være i Nashville. Det blir definitivt ikke 23 år til jeg reiser tilbake dit, forteller Inger Lise.

– Jeg håper at gleden vi hadde da vi spilte inn sangene fanges opp av lytterne.

Albumcoveret til Nashville