Ingen streik på jernbanen

- Med hjelp fra riksmeklerens kontor, har Spekter kommet til enighet med LO Stat og YS Spekter for Spordrift AS. Vi er fornøyd med å unngå en streik som kunne ha rammet togpassasjerer og godstransport på bane kraftig og gitt store negative samfunnsmessige konsekvenser, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.

Det lønnsmessige resultatet er i tråd med normen fra frontfaget, og partene er enige om enkelte justeringer knyttet til arbeidstid.

Meklingen for Spordrift AS har omfattet LO-forbundene Norsk Jernbaneforbund og Norsk Lokomotivmannsforbund, og YS-forbundet Delta.

Enighet også for OneCo Networks AS

Det ble i tillegg enighet med LO (El og IT Forbundet) og YS (Negotia) for OneCo Networks AS, som også var omfattet av meklingen. Det blir dermed heller ingen streik i dette selskapet, som er en tjenesteleverandør innenfor teletekniske løsninger.

Fridtjof Nansens vei 19

Enighet med LO-forbundene Creo og NTL om pensjon for teatre, orkestre og operaene5.5.2022 06:10:29 CEST | Pressemelding

- Spekter og våre medlemmer er fornøyd med at vi med bistand fra riksmeklerens kontor har funnet kompromisser og kommet til enighet med Creo og NTL om pensjon i teatre, orkestre og operaene. Vi håper det også vil være mulig å komme til enighet med Fagforbundet i mekling neste uke, slik at vi unngår en ny kulturstreik, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.