Ingen streik på jernbanen

- Med hjelp fra riksmeklerens kontor, har Spekter kommet til enighet med LO Stat og YS Spekter for Spordrift AS. Vi er fornøyd med å unngå en streik som kunne ha rammet togpassasjerer og godstransport på bane kraftig og gitt store negative samfunnsmessige konsekvenser, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.

Det lønnsmessige resultatet er i tråd med normen fra frontfaget, og partene er enige om enkelte justeringer knyttet til arbeidstid.

Meklingen for Spordrift AS har omfattet LO-forbundene Norsk Jernbaneforbund og Norsk Lokomotivmannsforbund, og YS-forbundet Delta.

Enighet også for OneCo Networks AS

Det ble i tillegg enighet med LO (El og IT Forbundet) og YS (Negotia) for OneCo Networks AS, som også var omfattet av meklingen. Det blir dermed heller ingen streik i dette selskapet, som er en tjenesteleverandør innenfor teletekniske løsninger.