Ingen streik i lønnsoppgjørene for sykehusene

- Spekter er fornøyd med å ha kommet til enighet med samtlige fagforeninger i helseforetakene i tariffoppgjøret for 2020, som først ble avsluttet i dag. Dermed har vi unngått streiker som kunne ha gitt en merbelastning for både pasientene, ansatte og sykehusdriften i den krevende situasjonen pandemien allerede innebærer, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.

Tariffoppgjøret 2020 for helseforetakene ble formelt avsluttet 4. februar 2021, etter at Spekter kom til enighet i mekling med SAN som organiserer Nito, Den norske jordmorforening og Norges Farmaceutiske Forening. Tidligere er det oppnådd enighet med alle andre fagforeninger.

Spekter med tilbud for å løse streiken ved Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter2.6.2021 14:45:36 CEST | Pressemelding

- Spekter har i dag tilbudt LO Stat/Fagforbundet en løsning som vil føre til at alle dagens medlemmer av Fagforbundet på Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter skal få opprettholde pensjonsordningen. Vi forventer derfor at LO Stat/Fagforbundet vil møte oss så snart det er praktisk mulig for å få avsluttet streiken, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.