Ingen streik i lønnsoppgjørene for sykehusene

- Spekter er fornøyd med å ha kommet til enighet med samtlige fagforeninger i helseforetakene i tariffoppgjøret for 2020, som først ble avsluttet i dag. Dermed har vi unngått streiker som kunne ha gitt en merbelastning for både pasientene, ansatte og sykehusdriften i den krevende situasjonen pandemien allerede innebærer, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.

Tariffoppgjøret 2020 for helseforetakene ble formelt avsluttet 4. februar 2021, etter at Spekter kom til enighet i mekling med SAN som organiserer Nito, Den norske jordmorforening og Norges Farmaceutiske Forening. Tidligere er det oppnådd enighet med alle andre fagforeninger.