If til topps i årets store barneforsikringstest

If får terningkast seks i årets grundige test av barneforsikringer fra Norsk Familieøkonomi, og skryt for å skille seg fra konkurrentene på flere viktige områder.

If Super barneforsikring er testvinner i årets store barneforsikringstest fra Norsk Familieøkonomi, med en solid sekser på terningen!

- Vi i If jobber hver eneste dag for å kunne tilby den beste barneforsikringen på markedet. Det å få anerkjennelse i form av terningkast seks fra Norsk Familieøkonomi er derfor utrolig gledelig, sier Malin Kvamme Diesen, produktsjef for barneforsikring i If.

- Skiller seg fra konkurrentene

Norsk Familieøkonomi skriver at If Super barneforsikring skiller seg fra konkurrentene ved å gi dobbel erstatning ved invaliditetsgrad over 50 prosent, samt ha den høyeste uførekapitalen som kommer til utbetaling ved 40 prosent varig uføregrad.

Norsk Familieøkonomi trekker også frem Ifs dekning når det gjelder dagpenger ved langvarig sykdom. Denne gir ikke bare hjelp dersom barnet får behandling på sykehus, men også ved behandling hjemme. I praksis kan kunden få en hjelpestønad i seks år, mot fem år som er vanlig under dekningen utvidet hjelpestønad.

Ifs Super barneforsikring får også skryt for innføring av regulering på uførepensjonen. Den vil reguleres med to prosent fra år til år.

Styrker dekningen kundene trenger

- Vår barneforsikring er best fordi vi hele tiden har barnet i fokus – både på kort og lang sikt. Den tar hensyn til at uventede sykdommer kommer i alle former, og er tilpasset til hvordan barnet faktisk må behandles. Samtidig har vi de høyeste og mest omfattende erstatningene på lang sikt, slik at vi kan ta vare på barnet også som voksen, sier Kvamme Diesen, som selv er småbarnsmor.

- Det er jo ingen som vil se for seg at noe skal skje med de man er aller mest glad i her i verden. Men hvis livet virkelig ikke blir slik man hadde tenkt, skal man føle seg helt trygg på at man får den beste hjelpen og den høyeste erstatningen hos oss, legger hun til.

- Når vi ser at store deler av utbetalingene våre går til bestemte dekninger, styrker vi og utvider dekningen på disse områdene, fremfor å sette begrensninger. Det gir god verdi for kundene, sier Malin Kvamme Diesen.

For mer info om barneforsikring og dekninger, sjekk ut nettsidene våre og/eller ta gjerne kontakt: https://www.if.no/privat/forsikring/personforsikring/barneforsikring

Malin Kvamme Diesen, produktsjef for barneforsikring i If. Foto: If
Malin Kvamme Diesen, produktsjef for barneforsikring i If. Foto: If