ID.3 SPORT – Ny sporty norgesmodell lanseres nå

ID.3 SPORT er en helt spesiell ID.3-modell for det norske markedet. Den vil få en svært attraktiv pris, kombinert med mye og sportslig utstyr – som også kan oppgraderes fra hele ID.3-utvalget.
ID.3 Sport
  • To batteripakker: 45 kWh eller 58 kWh
  • To motoreffekter: 110 kW (150 hk) og 150 kW (204 hk)
  • Mye standardutstyr, blant annet elektrisk justerbare sportsseter og navigasjonssystemet «Discover Pro»
  • Priser fra kr. 303 500 (eksklusive frakt- og leveringsomkostninger)

– Dette er en sportslig og tøff lillebror til nye ID.4 GTX, sier Harald Edvardsen Eibak, direktør for Volkswagen i Norge.

ID.3 SPORT er spesielt tilpasset det norske markedet. Den vil bli levert med to motor- og batterialternativer: 45 kWh netto batterikapasitet og 110 kW (150 hk) motoreffekt, eller 58 kWh netto batterikapasitet og 150 kW (204 hk) motoreffekt. Rekkevidden basert på WLTP vil være inntil henholdsvis 343 km og 416 km. Med oppgradert DC hurtigladeeffekt lader de med henholdsvis inntil 110 kW og 120 kW (ekstrautstyr på ID.3 Sport med 45 kWh-batteri).

Med 45 kWh-batteri vil ID.3 SPORT koste fra 303 500 kroner. Med det største batteriet og 204 hk vil prisen være fra 349 900 kroner. Begge prisene er uten frakt- og leveringsomkostninger.

Modellen vil ha 19-tommers «Andøya»-felger, førerassistentpakke og interiørpakken «Top-Sport+» som standard. Det inkluderer blant annet navigasjonssystemet «Discover Pro», ryggekamera, Keyless Access og elektrisk justerbare sportsseter i Artvelour med integrerte hodestøtter, korsryggstøtte med massasje og uttrekkbar lårstøtte.

– Fordelen for kundene som velger denne modellen vil være på 10 000 kroner, sier Edvardsen Eibak.

ID.3 SPORT vil kunne leveres med den nye eksklusive lakkfargen «Kings Red metallic», i tillegg til de andre ID.3-fargene.

Volkswagen åpnet for bestilling av nye ID.3 SPORT i juni og de første modellene kan leveres til kunder i løpet av sommeren.

ID.3 Sport
Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen