ID.3 Pure Performance City med den minste batteripakken kan nå bestilles

Modellutvalget av ferdigspesifiserte Volkswagen ID.3 utvides nå med ytterligere én modell; ID.3 Pure Performance City med den minste batteripakken.
ID.3
  • ID.3 Pure Performance City: pris fra kr. 299 000,-

Volkswagen ID.3 Pure Performance City vil koste fra 299 000 kroner, eksklusive frakt- og leveringskostnader. Motoreffekten er 110 kW (150 hk), som gir 0 – 100 km/h på ca. 9 sekunder. Batteripakken har 45 kWh netto energiinnhold, som vil gi en rekkevidde på inntil 340 km*.

ID.3 Pure Performance City blir levert med blant annet Full-LED frontlykter, adaptiv cruisekontroll, «Lane Assist» og oppvarmede seter som standard. Den nye modellen vil også bli levert med Komfortpakke og Infotainmentpakke inkludert i prisen, som blant annet inneholder navigasjonssystemet «Discover Pro», med 10-tommers touchskjerm.

Normallading av ID.3 Pure Performance City kan gjøres med inntil 7,2 kW AC, mens hurtiglading (DC) kan utnytte 100 kW fra hurtigladestasjoner.

Volkswagen ID.3 Pro i fem utgaver

ID.3 Pro Performance kan fra før bestilles i fire ulike ferdigspesifiserte modeller, nemlig Life, Business, Family og Tech. Samtlige av disse har det mellomstore batteriet med 58 kWh netto energiinnhold, og 150 kW (204 hk) motoreffekt. Det gir 0-100 km/ h på 7,3 sekunder, og en rekkevidde på inntil 420 km (WLTP).

Normallading av ID.3 Pro Performance kan gjøres med inntil 11 kW AC, mens hurtigladekapasiteten (DC) er 100 kW. ID.3 Pro Life koster fra kroner 343 400, eksklusive frakt- og leveringskostnader.

ID.3 Pro Performance Business, Familiy og Tech er mer utstyrte modeller som blant annet inneholder interiørpakken Style med seter i ArtVelour, skiluke i baksetet, ryggekamera og Keyless access.

Den fullutstyrte Volkswagen ID.3 Pro S, har en batteripakke på hele 77 kWh netto energiinnhold, noe som gir inntil 539 km rekkevidde (WLTP). Motoreffekten er 150 kW (204 hk), og 0-100 km/h går på 8,5 sekunder. Hurtigladekapasiteten (DC) på toppmodellen er 125 kW. ID.3 Pro S koster fra kroner 447 200, eksklusive frakt- og leveringskostnader

Alle de ferdigspesifiserte modellene av ID.3 kan bestilles fra norske forhandlere nå.

* Foreløpig verdi inntil WLTP data foreligger.