Ice rykker fra konkurrentene
I dag kom tallene fra Epsis årlige undersøkelse (Mobilstudien 2021) av kundetilfredshet hos norske mobilkunder. Tallene viser at Ice har økt mest i bransjen, med totalt 4,6 poeng siden i fjor.
– Dette er helt fantastisk. Ingenting er som å få bekreftelse på at den jobben vi gjør gir resultater. Vi er landets raskest voksende mobilselskap, og det er avgjørende for oss at kundene er fornøyde, sier kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid.
Uvanlig økning
Målgruppen i undersøkelsen består av personer som bor i Norge, 16-85 år gamle og som har et privat kundeforhold med et mobilselskap. Resultatene måles i en sum fra 0 til 100. I år har Ice fått 73,8 poeng, opp fra 69,1 i fjor. Daglig leder i Epsi, Fredrik Høst forteller at dette er solide tall.
– Det er ikke ofte vi ser denne type signifikant framgang. Det kommer av et godt stykke arbeid. Det virker som om kundene merker bedre produktkvalitet, i dette tilfellet en bedre dekning og mobilopplevelse. Når det er på plass blir alt det andre som glasur på kaka, sier han.
Ice har økt i alle kategoriene i den ferske undersøkelsen: image, produktkvalitet, relasjonskvalitet, verdi for pengene, og lojalitet.
Det siste året har Ice etablert en egen avdeling for kundereise (Customer Journey). Lene Hordvik er sjef for avdelingen og forteller at deres mål er å ha fornøyde kunder som blir lenge hos Ice.
– Vi prøver å kontinerlig forbedre hvert eneste steg i kundereisen. Dette kan være alt fra forbedringer i nettet til å endre funksjonalitet i appen vår. Alt for å gjøre det bedre og enklere å være kunde. Det at vi øker med hele 6,2 poeng i produktkvalitet fra i fjor viser at kundene begynner å merke hvor godt det tredje nettet er, sier hun.
Vokser mest
Ice er mobiloperatøren som bygger Norges tredje nett. På fem år har kundetallet vokst fra 0 til 663 000 mobilkunder. Ice har i dag 94 prosent befolkningsdekning med eget 4G- og 5G-utstyr fra finske Nokia, og leier resterende dekning fra Telia mens utbygging pågår.
– Vi kjemper alltid at kundene våre skal bli fornøyd. 1. september økte vi datapakkene på abonnementene våre uten ekstra kostnad, og på slutten av sommeren ble vi den første mobiloperatøren i Norge som tilbyr forsikring for trygg netthandel. Slike kontinuerlige forbedringer samtidig som vi stadig bygger bedre nett skaper konkurranse og fornøyde kunder i det norske mobilmarkedet, avslutter Abid.
Nøkkelord
Kontakter
Sebastian StorvikKommunikasjonssjef
Tel:94094900sebastian.storvik@ice.noShiraz AbidSalgs- og markedsdirektør
shiraz.abid@ice.noBilder
Om ice
Vår visjon er å vokse ytterligere som en unik og annerledes mobiloperatør, som hver dag kjemper for å bli Norges mest anbefalte selskap.
Følg pressemeldinger fra ice
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ice på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra ice
ice når milepælen 800 000 privatkunder15.12.2023 05:30:00 CET | Pressemelding
ice har nå nådd 800 000 privatkunder. Denne prestasjonen markerer en imponerende vekst på over 100 000 kunder det siste året, som er blant den raskeste veksten i selskapets historie.
Nå kan du designe neste sesongs skiskytterlue14.12.2023 06:30:00 CET | Pressemelding
ice, Craft og Norges Skiskytterforbund arrangerer ny Folkets Skiskytterlue-konkurranse for 2023/2024.
Ice lanserer mobilabonnement med Netflix inkludert30.11.2023 10:04:42 CET | Pressemelding
Som første og eneste aktør i Norge tilbyr Ice nå et mobilabonnement med ubegrenset data og Netflix inkludert, uten å øke prisen.
Ice går mot strømmen – gir mer data til samme pris2.10.2023 05:55:00 CEST | Pressemelding
Ice øker datamengden i de mest populære abonnementene.
Erik Haugland blir sikkerhetssjef i Ice23.8.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding
Går fra å lede nasjonalt cybersikkerhetssenter til å få ansvar for sikkerhet hos Norges tredje mobiloperatør.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom