Ice øker datapakkene, nå får du 167 prosent mer enn for 2 år siden

Prisene på data raser nedover som nordmenn på påskefjellet. Det tredje nettet gir mer verdi for pengene.
Kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid, gleder seg over å kunne dele ut større datapakker. Foto: Marius Viken/Ice

6. april lanserer Ice sin nye portefølje. Igjen øker datapakkene, som gjør at Ice-kunder får mer verdi for pengene.

8 GB til 249 kroner er ett av flere eksempler som viser prisfallet på data de siste årene, til sammenlikning fikk man kun 3 GB til 249 kroner for bare 2 år siden. Dette er en økning på 167 prosent. Da Ice endret porteføljen i høst økte blant annet 12 GB til 20 GB, nå får du 30 GB til samme sum, 349 kroner. 150 prosent økning på under et år.

– Nytt år, ny vår og en ny portefølje. Det er gledelig at kundene igjen får mer data uten å betale en krone ekstra. Dette er et resultat av at Ice har bygget ett av verdens beste nett. Det gjør at vi nå er skikket til å kunne blåse ut opptil 10 GB ekstra til kundene. En gul påske markerer et gult år for norske mobilkunder, sier kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid.

Se bilde vedlagt nederst for endringene i porteføljen.

Kunder på eksisterende abonnement som endres vil automatisk få mer data til samme pris.

Konkurranse = lavere pris

Ice har alltid vært en forkjemper av konkurranse. Ice vokser mest, og når Ice blir større får kundene bedre produkter til lavere priser.

– Det er lite som har falt så drastisk i pris som data, det er ganske utrolig hvis man zoomer ut og ser på endringene de siste årene. Vi egger opp til kamp mot de andre nettverkseierne om å få de mest fornøyde kundene, og gi de beste tilbudene. Så kan konkurrentene våre bare tenke seg til hvilke planer vi klekker ut nå som vi har Lyse i ryggen, sier Abid.

Gir mulighet til å spare

Ice registrerer at antallet som bytter mobilabonnement går ned, og at det kan skyldes pandemien.

– Mye har endret seg på to år. Prisene har blitt lavere, men færre bytter mobilabonnement. Mange betaler nok unødvendig mye, og slik bør det ikke være. Se over godtedisken, og finn det abonnementet som passer deg best. Det er en lett nøtt å knekke, du har mulighet til å spare penger, avslutter Abid.

Endring i abonnement. Illustrasjon: Ice.