ice

Ice gir mer data for pengene

Del
Ice øker datapakkene på de mest populære abonnementene med opp til 30 prosent. Kundene betaler det samme som før.
Foto: ice
Foto: ice

- Ice-kunder er som mobilkunder flest, de vil ha nok data til en god pris. Nå har vi en skikkelig gladnyhet til dem, sier Shiraz Abid, kommersiell direktør i Ice.

Ice har nå lansert nye abonnementer med mer data til samme lave pris. Kundene kan dermed velge om de vil betale mindre for den datapakken de har i dag, eller få en større pakke til samme pris de betaler for øyeblikket.

Klikk her for en fullstendig oversikt over de nye abonnementene

For eksempel kan Ice-kunder med et abonnement på 20 gigabyte velge å få redusert månedsprisen fra 449 kroner til 399 kroner. Det innebærer en besparelse for den enkelte på 600 kroner per år. Alternativt får kunden mer data til samme pris som før.

Norge er mobilsinke
- Mange norske mobilkunder som ikke er kunder hos ice får fortsatt langt mindre data igjen for pengene enn sine nordiske naboer. Resultatet ser vi blant annet i statistikk som viser at Norge henger langt etter Sverige, Danmark, Island og Finland i gjennomsnittlig dataforbruk. Mangel på konkurranse har gjort Norge til en mobilsinke i Norden, sier Abid.

Han viser blant annet til at en dominerende aktør på det norske markedet nylig har lansert mobilabonnement med «ubegrenset data», men som i virkeligheten innebærer en grense på 100 gigabyte for deretter å strupe kundenes hastighet til et nivå som ikke er tilstrekkelig for eksempelvis strømming av HD-video.

Ice har selv lansert tilleggstjenesten Data Frihet som gir 1000 GB til et pristillegg på kr 99. Grensen på antall gigabyte er satt for å skjerme nettet for overbelastning ved eksempelvis svindelforsøk, og hastigheten på 10 mbit/s er tilstrekkelig for å strømme video i HD-kvalitet for hele kvoten. Tjenesten gjelder i ice sitt eget nett som nå dekker over 90 prosent av befolkningen.

- Vi liker ikke måten begrepet “ubegrenset data” misbrukes og utvannes på, og vil igangsette dialog med norske myndigheter om nettopp dette. Samtidig registrerer vi at markedsprisene på disse produktene skrus opp. Hos Ice går vi motsatt vei, og gir kunden mer data for pengene. Det er nå fem år siden vi opprettet vår mobilvirksomhet, og vi skal fortsette å utfordre i et marked som ifølge norske myndigheter er preget av konkurranseproblemer, sier Abid.

Kontakter

Bilder

Foto: ice
Foto: ice
Last ned bilde
Shiraz Abid, kommersiell direktør (ice)
Shiraz Abid, kommersiell direktør (ice)
Last ned bilde
Foto: ice
Foto: ice
Last ned bilde
Ice-kontoret i Nydalen. Foto: ice
Ice-kontoret i Nydalen. Foto: ice
Last ned bilde

Om ice

ice
ice
Nydalsveien 18B
0484 Oslo

21 00 00 00http://www.ice.no

Vår visjon er å vokse ytterligere som en unik og annerledes mobiloperatør, som hver dag kjemper for å bli Norges mest anbefalte selskap.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye