ice

Ice byr opp til konkurranse om en av Norges største reklamejobber

Del

Vil på speed-date med alle som kan bygge merkevare. – En litt annerledes måte å finne reklamebyrå.

Denne gjengen har sommerfugler i magen når de nå skal på date med nye reklamebyrå. Fra venstre: kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid - marked og merkevaresjef, Jannicken Lampe - og leder for reklame- og produksjon, Camilla Nygaard.
Denne gjengen har sommerfugler i magen når de nå skal på date med nye reklamebyrå. Fra venstre: kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid - marked og merkevaresjef, Jannicken Lampe - og leder for reklame- og produksjon, Camilla Nygaard.

Ice skal velge reklamebyrå og inviterer bransjen til konkurranse.

Ice har de siste fire årene brukt Nord DDB, som blant annet har laget «På nett med gen-z»-kampanjen til Ice Ung, og nå nylig mobilselskapets 5G-kampanje.

– Vi er fornøyde med jobben DDB har gjort for oss, og det er ikke utelukket at de blir med videre. Etter så mange års samarbeid er det likevel sunt å se hva annet som finnes der ute, sier Jannicken Lampe, marked- og merkevaresjef i Ice.

Ice ønsker dermed å møte flere aktører for å finne ut hvem som stikker av med en av Norges største reklamejobber.

Valget av nytt byrå blir avgjort gjennom en fire-trinns-prosess:

  • Speed-date
  • Strategi-workshop
  • Presentasjon av strategi
  • Valg av byrå

Fristen for påmelding er 18. januar, og valg av byrå faller i midten av mars.

– Vi har ikke valgt den tradisjonelle pitchprosessen ved å håndplukke byråer vi vil ha med, men heller la så mange som mulig vil vise hva de kan. Dette er en unik mulighet til å få et oppdrag som virkelig får synlighet. Det tøff konkurranse om mobilkundene, og det vises i reklamebildet, sier Lampe.

Bygge merkevare

– Vi investerer milliarder i nettverksutbygging, og har store vekstambisjoner. Dette i kombinasjon med at telekombransjen er blant de som bruker mest ressurser på markedsføring tror jeg gjør dette til et attraktivt oppdrag for de fleste reklamebyrå, forteller Lampe.

Ice har ett av verdens beste, og Norges mest stabile mobilnett, med bransjens beste kundeservice. Totalt med både privat og bedriftsmarkedet har Ice over 735.000 kunder.

De aller fleste som bytter mobilabonnement velger Ice. Slik har det vært i 7 år på rad, som er antall år siden Ice startet å selge mobilabonnement.

–  Vi gir mest verdi for pengene, og det skal være enkelt å være kunde hos Ice. Med et gult hjerte, varme og glimt i øyet ønsker vi å bygge enda sterkere merkevare. Vil du hjelpe oss?

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Denne gjengen har sommerfugler i magen når de nå skal på date med nye reklamebyrå. Fra venstre: kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid - marked og merkevaresjef, Jannicken Lampe - og leder for reklame- og produksjon, Camilla Nygaard.
Denne gjengen har sommerfugler i magen når de nå skal på date med nye reklamebyrå. Fra venstre: kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid - marked og merkevaresjef, Jannicken Lampe - og leder for reklame- og produksjon, Camilla Nygaard.
Last ned bilde
Jannicken Lampe, marked- og merkevaresjef i Ice. Foto: Marius Viken.
Jannicken Lampe, marked- og merkevaresjef i Ice. Foto: Marius Viken.
Last ned bilde
Markedsmateriell. Ice.
Markedsmateriell. Ice.
Last ned bilde

Om ice

ice
ice
Nydalsveien 18B
0484 Oslo

21 00 00 00http://www.ice.no

Vår visjon er å vokse ytterligere som en unik og annerledes mobiloperatør, som hver dag kjemper for å bli Norges mest anbefalte selskap.