ice best på kundeservice for andre året på rad

ice er igjen tildelt prisen for beste kundesenter i Norge, både uavhengig av bransje og innen kategorien mobil.
Dyktige medarbeidere på kundeservice er kåret til landets beste. Gratulerer! Foto: ice

For andre år på rad kåres ice til vinner av Kundeserviceprisen, en årlig test av de 181 største kundesentrene i NorgeIfølge juryens begrunnelse leverer kundebehandlere hos ice på et meget høyt nivå, både på telefon, e-post og Messenger. Resultatene tyder på høy kompetanse, god kontroll og et virkelig ekte kundefokus.

- I ice har vi et mål om å ha landets mest fornøyde mobilkunder. God kundeservice har derfor vært et prioritert satsingsområde for oss over flere år, og det er utrolig gøy å se at det gir resultater. Denne prisen gir oss enda mer inspirasjon til å stå på videre og skape gode kundeopplevelser, sier Kjetil Totland, direktør for kundeservice i ice.

Alle sentrene i undersøkelsen måles ved at 25 reelle kunder vurderer dem etter kriterier som mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlernes løsning, avslutning og totalinntrykk. Undersøkelsen gjennomføres av SeeYou i forbindelse med Call Center-dagene.

Spesielt stolt etter ekstra krevende arbeidssituasjon

Årets Call Center-dager er utsatt til oktober grunnet korona-situasjonen, og dagens prisutdeling ble derfor gjennomført digitalt, med avspilling av ulike filmer for hver klassevinner.

Etter Norge stengte ned for to måneder siden, viste kundebehandlerne våre stor fleksibilitet, tilpasningsdyktighet og godt humør og kom raskt i gang med hjemmekontor.

- Jeg er spesielt stolt over å se hvor godt mine kolleger har håndtert en krevende arbeidssituasjon de siste ukene. Og så vil jeg rette en stor takk til kundene våre for at de har vist tålmodighet og forståelse i en periode der vi har måttet redusere bemanningen på våre kundesentre for å sikre tryggheten for våre ansatte, sier Totland.

Mer informasjon om Kundeserviceprisen og årets prisutdeling finner du her.