Norges Bowlingforbund (NBF)Norges Bowlingforbund (NBF)Norges Bowlingforbund (NBF)Norges Bowlingforbund (NBF)

IBF utnevner QubicaAMF til den eksklusive globale bowlingutstyrspartneren for Bowling frem til 2030!

Internasjonale BowlingForbundet og QubicaAMF samarbeider for bowlingsportens fremtid.

Det strategiske partnerskapet mellom IBF og QubicaAMF strekker seg lengre enn bare til sponsorskap og lisensavtale.
Samarbeidet omfatter en rekke tiltak for å fremme bowling som sport, for å øke populariteten og verdensomspennende rekkevidden og gjøre bowlingen mer vellykket, mer bærekrafig og mer inkluderende som internasjonal sport.

QubicaAMF vil være IBFs globale leverandør av bowlingutstyr og partner for alle IBF Elite-arrangementer og multisportspill, inkludert å tilby innovative løsninger på The World Games, Birmingham, USA 2022, og PanAm Games, Santiago, Chile, 2023. Avhengigheten av at bowlingsentre skal være i nærheten av fremtidige multisport-verter fjernes gjennom at QubicaAMF ser seg i stand til å tilpasse seg elitens midlertidige infrastrukturkrav og temporære installasjoner.

Dette partnerskapet vil muliggjøre en økning i evnen til å tilpasse seg ulike interessentprioriteringer, spesielt med bærekraft og klimaendringer som største betydning. IBF ønsker å bruke EDGE String-teknologi til elitearrangementer, multi-sport arrangementer og der bowling er til stede midlertidig (for eksempel World Games, PanAm Games og så videre).

Den nye QubicaAMF EDGE String-teknologien gjør at bowling kan bli mer bærekraftig for miljøet og for bowlinginnehavere i fremtiden. EDGE String-teknologi vil bli brukt i fremvoksende markeder der bowlingsentre ikke er vanlig da IBF ser ut til å øke antall nasjonale bowlingfederasjoner og akademiprogrammer globalt.

"Uten støtte fra langsiktige partnere som QubicaAMF, ville det ganske enkelt ikke være mulig for IBF å fortsette vårt arbeid med å utvikle bowling over hele verden," sier IBFs CEO Andrew Oram. “QubicaAMF er nå mer enn noensinne en integrert del av bowlingreisen, bokstavelig talt omtalt som hjertet i aktiviteten ved hver World Cup de siste 55 årene og fortsetter nå til 2030. Vi er glade for at dette langsiktige strategiske partnerskapet vil fortsette, og vi ser frem til å skrive nye kapitler i bowlinghistorien sammen. ”

"Vi er beæret og ydmyke over muligheten for å være den eksklusive globale bowlingutstyrspartneren for IBF," sa Emanuele Govoni, administrerende direktør i QubicaAMF. “I løpet av de siste 18 månedene har vi jobbet tett med IBF, og det har vært fantastisk å se visjonen om å vokse og fremme sporten bowling begynne å komme til liv. Vi er spente overfor hva det neste tiåret bringer, og for å kunne tilby våre nye teknologier til IBF, for å støtte deres strategiske tiltak og for å fortsette å ta bowlingsporten til neste nivå globalt. ”

Oram legger til: “Evnen til å utnytte EDGE String, den ledende stringteknologien tilgjengelig for sportbowling, var en viktig drivkraft for vår beslutning om å inngå samarbeid med QubicaAMF. I løpet av det neste tiåret vil IBF forlite seg på de nye innovasjonene og EDGE String-teknologien for våre arrangementer og for å gjøre bowling mer bærekraftig for miljøet og for bowlinginnehavere over hele verden.”

Kongepokal tildelt ny generasjon spillere i utsatt Bowling-NM19.10.2020 14:03:53 CEST | Pressemelding