Hydrogen Mem-Tech

Hydrogen Mem-Tech henter finansdirektør fra DNB Markets

Lars Fredrik Revling (37) blir ny finansdirektør i Hydrogen Mem-Tech. Revling kommer fra stillingen som rådgiver innen Investment Banking i DNB Markets.
Foto: Joakim Halvorsen

— Vi er svært fornøyde med å få en så dyktig og erfaren person som Lars Fredrik inn som finansdirektør i en viktig fase for vekst og internasjonal satsning i Hydrogen Mem-Tech, sier Thomas Reinertsen i Hydrogen Mem-Tech.

Stor interesse for teknologien

Revling er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH). Han har tidligere jobbet som rådgiver i Medici Corporate og Pareto Securities før han de siste seks årene har vært i DNB Markets. Nå tar han steget over til fornybar teknologi.

— Det er utrolig spennende å få være med på å realisere det sterke potensialet som ligger i teknologien Hydrogen Mem-Tech har utviklet. Selskapet er i en viktig vekstfase hvor både velrennomerte investorer og internasjonale industrielle aktører viser interesse, noe som vil kreve rask skalering. Den reisen selskapet nå skal ta fatt på gleder jeg meg til å være en del av, sier Revling.

Potensiale i grønne vekstselskaper som HMT

Revling trekker frem muligheten til å ta del av den store energiomstillingen samfunnet må gjennom som en av grunnene til at valget falt på Hydrogen Mem-Tech.

— For meg er dette et rasjonelt valg. Det er svært motiverende å kunne være med på å redusere klimagassutslipp i stor skala. I tillegg ser toneangivende investorer etter grønne vekstselskaper, og jeg ønsker å bidra til at Hydrogen Mem-Tech får realisert sitt potensiale til det fulle, sier Revling.

Utvikler unik hydrogenteknologi i Trondheim

Hydrogen Mem-Tech har utviklet en teknologi som produserer hydrogen fra bio- og naturgass, uten bevegelige deler, behov for kjemikalier eller store arealer. Selskapets teknologi benytter palladium-membraner som skiller ut hydrogen. Selskapet har lagt pilotfasen bak seg, og har allerede blitt tildelt kontrakter fra to norske selskaper.

— Den interessen vi får i markedet nå er i stor grad internasjonal, og siden vår teknologi både kan brukes på naturgass, biogass og etter hvert på ammoniakk, så er bruksområdene brede og kundepotensialet stort. Vår jobb nå er å forvalte investorenes penger på en god måte og sikre sunn vekst. Da er det godt å ha Lars Fredrik med på laget, sier Reinertsen.

Foto: Joakim Halvorsen

Om Hydrogen Mem-Tech

Hydrogen Mem-Tech
Leirfossvegen 27

Hydrogen Mem-Tech er en teknologibedrift som holder til i Trondheim. Selskapet produserer og drifter hydrogenseparatorer som kan produsere rent hydrogen fra  bio- og naturgass, med CO2 fangst. HMT utvikler teknologi for produksjon av rent hydrogen til raffinerier, bioraffinerier, kjemiske anlegg, stålproduksjon, kraftproduksjon, gassnett, transport, marin, luftfart og jordbruk. Selskapet ble etablert i 2017 og har i dag åtte ansatte. Selskapet er i gang med en storstilt rekruttering og skal vokse med flere stillinger de neste månedene. Hovedkontoret og produksjonsanlegget er i Trondheim. Daglig leder er Thomas Reinertsen. https://www.hydrogen-mem-tech.com/

Følg pressemeldinger fra Hydrogen Mem-Tech

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Hydrogen Mem-Tech på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Hydrogen Mem-Tech