Hugo-A. B. Munthe-Kaas til DLA Piper

Hugo-A. B. Munthe-Kaas har tiltredt som ny partner i DLA Piper. Han melder overgang fra advokatfirmaet Thommessen, hvor han ledet firmaets faggruppe innen compliance og granskning.

- Jeg er veldig motivert for å ta fatt på arbeidet med å videreutvikle fagmiljøet innen compliance og tvisteløsning sammen med Berit Reiss-Andersen og resten av det dyktige teamet i DLA Piper, sier Hugo-A. B. Munthe-Kaas.

- Våre respektive erfaringer innen intern styring, risikovurdering, myndighetskontakt, krisehåndtering og tvist, utfyller hverandre godt og vil samlet bidra til å kunne gi klienter meget presise, erfaringsbaserte og ikke minst praktiske råd, i en stadig mer kompleks og internasjonal compliance-hverdag. Muligheten til å kunne bistå klienter ut fra firmaets brede og internasjonale compliance-platform, har vært en viktig årsak til at jeg nå velger å gå til nettopp DLA Piper.

Han har bred juridisk erfaring innen corporate compliance, forsikring og tvisteløsning, og bistår særlig med spørsmål knyttet til internasjonale sanksjoner, eksportkontroll, anti-korrupsjon og anti-hvitvasking. I DLA Piper vil han ha ansvar for firmaets kompetansegruppe innen compliance og risikostyring, samt utgjøre et viktig tilskudd til tvisteløsningsavdelingen.

- Vi er veldig glade for å kunne ønske Hugo velkommen til DLA Piper. Med sin brede erfaring og sterke faglige profil er vi sikker på at han vil bli et viktig tilskudd i vår satsning innen compliance og tvisteløsning, sier managing partner i DLA Piper Norway Kaare Oftedal.

Hugo er rangert innen compliance og forsikring av norske og internasjonale ratingbyråer som Legal 500, Chambers and Partners og Finansavisens årlige advokatundersøkelse.

Leder av DLA Pipers avdeling for tvisteløsning og prosedyre, Berit Reiss-Andersen, er full av lovord om sin nye kollega.

- Jeg er utrolig fornøyd med å få Hugo inn i teamet vårt. Han har betydelig erfaring innen compliance og tvisteløsning, og vil komplettere et allerede stort og erfarent tvisteløsningsteam med en spisset kompetanse innenfor områder som blir stadig viktigere for klientene våre, sier Reiss-Andersen.

For mer informasjon, kontakt:
Kaare Oftedal, Managing Partner, DLA Piper Norway, +47 91 61 38 38, kaare.oftedal@dlapiper.com
Berit Reiss-Andersen, Partner, DLA Piper Norway, +47 91 61 38 38, berit.reiss-andersen@dlapiper.com
Hugo-A. B. Munthe-Kaas, Partner, DLA Piper Norway, +47 93 64 22 14, hugo.munthe.kaas@dlapiper.com

DLA Piper er et ledende globalt forretningsadvokatfirma med kontorer i mer enn 40 land. Ved firmaets norske kontor på Aker Brygge i Oslo arbeider 90 advokater innen alle forretningsjuridiske områder.