Hkeem teamer opp med ungt talent

23 år gamle Hkeem fra Stovner fulgte opp vinterens «Hver Gang Vi Møtes»-suksess med låta «Min» i slutten av februar, en låt om kjærligheten og takknemligheten han har for sin lillesøster. Fredag 21. mai lader han opp til sommeren med den Ne-Yo-inspirerte låta «Hverandre» med 18 år gamle Qana.

«Den handler om når man liker en person, som egentlig liker deg også. Men personen har ikke helt kommet over eksen sin, som var en drittsekk. Denne låta prøver å forklare hvorfor man er bedre enn eksen, og prøver å uttrykker de følelsene man sitter på» - Hkeem

Låta er produsert av Eirik Tillerli, og ble skrevet med god hjelp av Stian Ehi. For å løfte låten enda et nivå har Hkeem også fått med seg den 18 år gamle nykommeren Qana fra Romsås, et stort musikalsk talent han ser opp til.

«Qana er kanskje den mest musikalske personen jeg kjenner. Han ser på musikk på en helt annerledes måte, og det finnes veldig få av han. Jeg ville ha han med på låta fordi jeg kunne høre stemmen hans på den. I tillegg er ikke folk vant til å høre meg med featuringartister, så jeg må sørge for at når jeg først har en featuring, da er det høyt nivå» - Hkeem

«Hverandre» er ute 21. mai.

__________________________________

Høsten 2019 slapp Hkeem sitt etterlengtede debutalbum «HKEEM», hvor han var mer trygg på seg selv og stemmen sin enn noen gang, både bokstavelig og metaforisk. I fjor slapp han «Para», en låt om hva han har oppnådd i karrieren og veien han har gått til nå, og «Fly» - en låt for sene sommerkvelder og ekte kjærlighet.

Hkeem har de siste årene vunnet to Spellemannspriser, fått over 65 millioner streams og hatt store konserter landet rundt. Alt på de få årene etter hans kommersielle gjennombrudd med «Fy faen» som toppet listene i 2017. Forrige vinter var Hkeem ute på turné mellom studiodagene, hvor han blant annet spilte i Hamar og for et utsolgt Parkteatret i Oslo.