Hjemmets kåring: Finalister fra "hele Norge"

Av rundt 3000 navn sitter Hjemmet igjen med 16 finalister fra "hele Norge" i kåringen av "Norges hyggeligste kassadame eller kassamann 2021".

16 butikkansatte i dagligvarehandelen er kommet til finalen i ukebladet Hjemmets kåring "Norges hyggeligste kassadame eller kassamann". Hvert år engasjerer konkurransen tusenvis av mennesker i vårt langstrakte land.

Det siste året har dagligvareansatte over hele landet stilt på jobb for at alle vi andre skal få det vi trenger i det daglige, de har stått i «førstelinjen», uten mulighet til å ha hjemmekontor. Samfunnskritisk arbeid sies nå om det å sitte i kassen i dagligvarehandelen.

Tradisjonelt har yrket vært lavstatus. «Hvis jeg mister jobben, kan jeg bare begynne å sitte i kassa på Rimi/Kiwi» osv er ting folk har sagt. De siste tre årene har ukebladet Hjemmet gjort en innsats for å løfte denne yrkesgruppen. Alle de flotte personene, som møter oss med et smil og serviceinnstilt holdning hver dag, fortjener å hylles.

Hva med et intervju med en finalist om jobben, det siste året og hva det betyr å bli sett? Finn den/de fra ditt område som er finalist. Kontaktinfo til butikksjef står skrevet i rødt i Word-filen, som ligger vedlagt. Der ligger det også litt informasjon om alle finalistene, slik at dere kan klippe ut og lime inn.

Finalistene vet ennå ikke at de er i finalen, så det blir en hyggelig overraskelse! Vi håper på stor respons når finalistene skal stemmes på denne og neste uke. Vinneren kåres i uke 20.

Kontaktperson i Hjemmet: Cathrine Barland Jensen, tlf. 982 21 034

STEM PÅ DIN FAVORITT Send SMS med kodeord KASSE + NUMMERET PÅ DIN FAVORITT (eks.: KASSE1) til 2205. Tjenesten koster kr 5 per SMS. Du kan stemme så mange ganger du ønsker, til og med søndag 16. mai.