Historisk kåring i verdens største vekstskaperkonkurranse

Tirsdag 23. mars konkurrerer ledere fra 12 norske virksomheter om internasjonal prestisjepris i en direktesendt digital finale. En uavhengig jury skal kåre vinnere i fire kategorier, og hovedvinneren skal representere Norge i en global finale i juni.

Av 3900 kandidater som oppfyller kriteriene om over 20 ansatte, 20 millioner kroner i omsetning og 20 prosent vekst de siste to årene står 12 igjen som nominert til finalen.

- Disse bedriftene bidrar til verdiskaping og arbeidsplasser i flere deler av verden, og har lokal tilhørighet til Tromsø, Narvik, Bodø, Førde, Bergen, Arna, Tønsberg, Bærum, Oslo, Vestby og Fredrikstad, sier Ina Rosenberg, som er ansvarlig partner for EY Entrepreneur Of The Year-programmet i Norge.

Det skal kåres vinnere i fire kategorier: Young, Scale-up, Family Business Award of Excellence, og hovedprisvinner EY Entrepreneur Of The Year 2020.

- Når vi ikke kan møtes til fysisk finale, er det gledelig å kunne invitere virksomhetenes ansatte, familier, kunder og alle til å følge finalen direkte – for første gang i historien. Gled dere til en spennende direktesending om de som ikke bare snakker om muligheter, men som faktisk gjør noe med det, og som skaper fremtidens arbeidsplasser, sier Rosenberg.

Hun forteller videre at EY er stolte av å sette innovasjon og nyskaping på agendaen og på den måten hedre vekstskaperne i Norge. Tidspunktet for å verdsette vekstskapere har aldri vært viktigere ifølge lederen av den uavhengige juryen, Hans-Petter Mellerud i Zalaris.

-  Hvis det er ett år av alle hvor vi virkelig burde sette pris på de som starter sine egne virksomheter og står det løpet gjennom, så er det i 2020. Det er også et år hvor alle som driver sin egen virksomhet har fått mulighet til å vise hva agilitet og endringsvilje betyr, samt å se muligheter i motgang, sier Mellerud.

Les mer om de 12 nominerte her!

Arrangementet sendes direkte fra Oslo Spektrum tirsdag 23. mars kl.15:00-16:20, og alle som ønsker kan melde seg på og følge arrangementet på EYs nettsider.

Statsminister Erna Solberg vil delta i sendingen og arrangementet ledes av konferansier Haddy Njie.

Ved spørsmål om arrangementet, kontakt:
Ina Rosenberg på e-post: ina.rosenberg@no.ey.com

For pressehenvendelser, kontakt:
Kommunikasjonssjef Frithjov Nerby, mobil: 995 19 056 eller e-post: frithjov.angel.nerby@no.ey.com

Ina Rosenberg, ansvarlig partner for EY Entrepreneur Of The Year-programmet i Norge.
Juryleder Hans-Petter Mellerud i Zalaris.

Følg pressemeldinger fra EY

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra EY på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra EY