Historisk avtale for Norges Bryteforbund

Nordic Blu forlenger sitt engasjement med historiens største avtale for Norges Bryteforbund og etablerer utøverfondet.

Lakseprodusenten Nordic Blu har vært samarbeidspartner av Norges Bryteforbund siden 2012 og avgjørende for den sportslige og organisatoriske utviklingen av sporten i Norge. Avtalen som nå er signert er den største avtalen forbundet har inngått noensinne med en samarbeidspartner.

Utøverfondet

Norges Bryteforbund og Nordic Blu har et felles mål om å utvikle brytesporten i Norge og tilrettelegge for best mulig aktivitet, rekruttering og resultater for alle målgrupper.

I tillegg til omfattende synlighet som forbundets generalsponsor, lanserer Nordic Blu utøverfondet som en del av den nye samarbeidsavtalen.

-Vi ønsker å bidra til at våre største bryteutøvere får bedre rammebetingelser for å hevde seg i en av verdens største og tøffeste idretter. Derfor gir vi økonomisk støtte direkte til landslagsutøvere gjennom utøverfondet i samarbeid med forbundet, sier daglig leder Daniel Arntzen-Nordqvist i Nordic Blu.

Bryting for barn med Downs

Avtalen med Norges Bryteforbund går ut 2023 med opsjon på forlengelse til 2027.

-Vi er svært takknemlige for samarbeidet med Nordic Blu, og gleder oss til å forlenge og utvide samarbeidet. Verdiene til Nordic Blu og måten de forvalter sjømat på passer veldig godt sammen med idretten og verdiene våre, sier generalsekretær Morten Sandnæs i Norges Bryteforbund.

Avtalen innebærer også egne bryteaktiviteter for barn og ungdom med Downs syndrom der utøvere og trenere fra brytelandslaget vil delta.