Himla live-streamer boliglånsrenten på nett og mobil

Finansportalen er en tjeneste fra Forbrukerrådet, som hjelper forbrukeren til å ta gode valg i markedet for finansielle tjenester. På finansportalen.no kan du sammenligne alle bankenes priser og sjekke hvem som tilbyr den beste renten.

– Vi er så sikre på at vi kan tilby en av Norges beste boliglånsrenter at vi har koblet Finansportalens rente direkte inn på vår egen hjemmeside, og i nett- og mobilbank. Kunder og andre besøkende vil til enhver tid kunne se om vi er best i landet, nest best, tredje best eller mot formodning utenfor pallen. Vi live-streamer renten, og tallene oppdateres hver time.  Så vidt vi vet er det ingen andre som gjør dette, sier Håkon Roald, utvikler og prosjektleder i Himla.

Prisene du finner på himla.no er svært enkle å forholde seg til. Himla skal nemlig ha én boliglånsrente som gjelder for alle kunder. De ønsker å skape et bankkonsept som er svært enkelt å forstå –  en konto, et debetkort, ett kredittkort og ett boliglån.

– For at vi skal klare å holde renten nede, har vi ett absolutt krav til boliglånskundene våre: 25% egenkapital. Dersom du er innenfor våre rammer og lånet innvilges, får du vår beste – og eneste – rente, samme hvilken fagforening du er organisert i eller hvor sterkt familienavnet ditt er. Prut er ut, du skal slippe å lure på om naboen fikk mast seg til bedre rente og om du bør prøve å gjøre det samme, sier Kristoffer Giertsen, leder i Himla Banktjenester.

Himla er en digital tjeneste der kunden fikser det meste selv. Dette betyr også at boliglånet er helt gebyrfritt, det eneste som tilkommer er tinglysningsgebyr. Himla vil gjøre tjenesten billigst mulig for sine selvbetjente, digitale kunder.

– Vi må tenke smartere og snu på hver krone, for å sikre at vi kan tilby et svært konkurransedyktig konsept. Vi tar lav risiko, noe som gir kunder som passer innenfor våre rammer, svært gode betingelser, fortsetter Giertsen.

Himla.no er ingen splitter ny destinasjon på nett. Himla er en tjeneste levert av Fana Sparebank, og har siden oppstarten i 2017 hatt stor suksess med å kutte prisene på eiendomsmegling. Himla Eiendomsmegling tilbyr meglertjenester til en fast, lav pris på 35.000 kroner, i Bergen og Oslo. Når Himla nå utvides til å tilby banktjenester, går merkevaren fra å være regional til å ønske kunder fra hele landet velkommen.

– Det blir like enkelt å være kunde enten du bor i Alta eller Bergen. Himla-teamet sitter klart, og akkurat nå er vi på 1. plass på rentepallen til Finansportalen, så det er bare å søke. Vi gleder oss til å ta imot mange himla fine kunder, smiler Giertsen.

Fana Sparebank har hovedkontor på Nesttun i Bergen, og avdelingskontorer i Bergen sentrum og Os sentrum. Konsernet Fana Sparebank består av Fana Sparebank, Fana Sparebank Eiendom og Fana Sparebank Boligkreditt, samt merkevarene Himla Eiendomsmegling og Himla Banktjenester. Totalt ca. 135 ansatte.

Fana Sparebank er aktiv i finansklyngen Finance Innovation, og bidrar til lokalmiljøet i Bergen med gavemidler til næringsliv, organisasjoner og ildsjeler. Banken har stort fokus på samfunnsansvar og bærekraftstiltak. Blant annet er banken klimanøytral, og arrangerer hvert år Nattevandring for FNs bærekraftsmål i Bergen. I 2020 ble Fana Sparebank kåret til Norges 5. beste arbeidsplass i klassen 50-199 ansatte av Great Place to Work Norge.

Følg saker fra Fana Sparebank

Siste saker fra Fana Sparebank