Herrelaget klare for sluttspill i curling-VM

Etter et meget velspilt VM for de norske herrene så langt er laget nå klar for kvartfinale mot Italia.
De norske herrene møter Italia i kvartfinalen i curling-VM. F.v: Gaute Nepstad, Martin Sesaker, Bendik Ramsfjell og Magnus Ramsfjell. (Foto: WCF / Celine Stucki)

Det norske laget består av Magnus Ramsfjell som skip, Martin Sesaker som treer, Bendik Ramsfjell som toer og Gaute Nepstad som ener og viseskip. Med seg på benken har de Wilhelm Naess som reserve og Thomas Løvold og Bent Ånund Ramsfjell som coache-team. Gjengen har vært på plass i Ottawa, Canada siden onsdag forrige uke.

Etter endt grunnspill ble fasiten ti seire og kun to tap for det norske laget. Det holdt dessverre ikke til direkte plass i semifinalen. De to beste lagene i grunnspillet går direkte til semifinale, mens de fire neste på tabellen spiller om de to siste plassene. Norge endte som nummer tre, kun slått av Sveits og Skottland. De norske herrene spiller da mot nummer seks Italia om plass i semifinalen.

Kvartfinalen mot Italia spilles lørdag kveld kl. 20:00 norsk tid. Vinner Norge denne kampen venter Skottland i semifinalen som går kl. 01:00 natt til søndag.