Her er Hege Riises første landslagstropp

Flere nye spillere er tatt ut i Hege Riises første landslagstropp. Se de uttatte her!

Tirsdag tok Hege Riise ut troppen til kampene mot Belgia 2. september og Albania på Ullevaal fire dager senere. Troppen inneholder mange endringer fra sommerens EM-tropp og hele seks spillere er med for første gang.

- Det er en del endringer. Det er spillere som har prestert over tid i Toppserien. Flere av dem har også Champions League-erfaring nå i det siste, og troppen trenger noen utskiftninger. Vi trenger å se forsvarspillere og vi ønsker å skape en konkurransesetting som gjør at man har mulighet til å spille på landslaget. Gjennom denne troppen synliggjør vi det. De nye er spillere vi har fulgt over tid, både gjennom klubb og U23-landslaget. Så det å få inn dem og se hvor de er på stigen er viktig for oss, sier landslagssjef Hege Riise.

Landslagssjefen gleder seg til å komme i gang.

- Nå har vi ventet en liten stund. Vi har jobbet mye for å se spillere, være rundt og være i kontakt. Vi føler at vi nå har landet på en god tropp vi gleder oss til å jobbe med, sier hun.

Troppen:

Caroline Graham Hansen - Barcelona
Sophie Roman Haug - Roma
Celin Bizet Ildhusøy - Tottenham

PM: Her er Norges tropp til privatlandskampene i november8.11.2022 14:11:51 CET | Pressemelding

Tirsdag presenterte landslagssjef Ståle Solbakken sin tropp til privatlandskampene mot Irland 17. november i Dublin og Finland 20. november på Ullevaal: Jacob Karlstrøm - Molde Ørjan Nyland - RB Leipzig Egil Selvik - Haugesund Fredrik Bjørkan - Feyenoord Stian Gregersen - Bordeaux Marius Lode - Bodø/Glimt Birger Meling - Rennes Marcus Holmgren Pedersen - Feyenoord Julian Ryerson - Union Berlin Stefan Strandberg - Vålerenga Leo Østigård - Napoli Patrick Berg - Bodø/Glimt Ola Brynhildsen - Molde Mats Møller Dæhli - Nürnberg Mohamed Elyounoussi - Southampton Fredrik Midtsjø - Galatasaray Ola Solbakken - Bodø/Glimt Morten Thorsby - Union Berlin Kristian Thorstvedt - Sassuolo Hugo Vetlesen - Bodø/Glimt Kristoffer Zachariassen - Ferencvaros Martin Ødegaard - Arsenal Erling Braut Haaland - Manchester City Jørgen Strand Larsen - Celta Vigo Alexander Sørloth - Real Sociedad Les mer om herrelandslaget her U21-landslagstrener Leif Gunnar Smerud presenterte også sin tropp til privatlandskampene mo