Her er deltakerne i årets sesong av «Sommerhytta»

TV 2-suksessen «Sommerhytta» har premiere i april. I år er det fire unge deltakerpar som skal konkurrere om å vinne sin sommerhytte på Myllatunet i Nordmarka i Lunner kommune.
Benjamin Marthinsen og Eli Rebekka Haugen, Petter Nohr og Herman Winger Ramm,  programleder Cathrine Fossum, Håvard Skille Midtgård og Leona Halset Williams, og Patrick Gjertsen Hernæs og Heidi Stangjordet. Foto: TV 2/Per Christian Lind.
Benjamin Marthinsen og Eli Rebekka Haugen, Petter Nohr og Herman Winger Ramm, programleder Cathrine Fossum, Håvard Skille Midtgård og Leona Halset Williams, og Patrick Gjertsen Hernæs og Heidi Stangjordet. Foto: TV 2/Per Christian Lind.

Det er moderne og miljøvennlige hytter i vakre omgivelser med natur og mange muligheter som møter de fire deltakerparene i årets sesong av «Sommerhytta». Myllatunet ligger i Nordmarka i Lunner kommune på Hadeland, hvor man kan boltre seg i ulike fritidsmuligheter hele året og nyte naturen rett inn i stua.

I ti uker skal de fire deltakerparene gjennom omfattende oppussing, konkurranser, og inspirerende utfordringer både inne og utendørs. Hver torsdag er det ukefinale, der ukesvinnerne får en gullhammer. Det laget som står igjen med flest gullhammere i finalen, vinner sin helt egen sommerhytte til odel og eie.

Hvem finner de smarteste løsningene? Og hvem har de beste snekkerferdighetene, og er det noen av deltakerne som har grønne fingre og geniale løsninger for hagen? Det er mye som står på spill når fire par konkurrerer om å vinne sin egen hytte.

Her er deltakerparene i årets sesong av «Sommerhytta», som får premiere 24. april på TV 2 Direkte og TV 2 Play.

Eli Rebekka Haugen (24) og Benjamin Martinsen (25).
Relasjon: Kjærester og samboere.
Bosted: Bor i Oslo. Eli er fra Trondheim og Benjamin er fra Drøbak.
Eli studerer grafisk design og jobber som servitør, mens Benjamin driver et eget grafisk design-firma sammen med en kompis.

Eli og Benjamin har vært sammen i to og et halvt år, og møttes da de begge studerte mediedesign i Volda. Stilmessig foretrekker paret en god miks av nytt og gammelt.

Herman Winger Ramm (32) og Petter Nohr (33).
Relasjon: Bestevenner.
Bosted: Oslo
Herman er kreatør og tekstforfatter i et reklamebyrå og Petter jobber som administrasjonskoordinator.

Herman og Petter har vært bestevenner i 13 år, og Petter er fadder til Hermans barn. Paret har masse vennekjærlighet for hverandre.
Stilmessig har Petter fokus på kos med et rikt utvalg av pledd og pynt, mens Herman er mer vågal og spenstig med mye farger.

Leona Halset Williams (27) og Håvard Skille Midtgård (23).
Bosted: Drammen.
Leona er barnehagelærer og Håvard er kjøkkenselger.

Leona og Håvard har kjent hverandre i sju år og vært kjærester i tre år. Det er et par med mye energi som er glade i fysisk aktivitet og har et sterkt konkurranseinstinkt.
Stilmessig har de en blanding av moderne og klassisk stil, lunt og naturlig. De liker å kombinere ulike materialer og farger.

Heidi Stangjordet (28) og Patrick Gjertsen Hernæs (27).
Bosted: Hamar.
Begge jobber i barnehage, Patrick som pedagogisk leder og Heidi som fagleder.

Heidi og Patrick er et nytt og nyforelsket par med mye følelser.
Stilmessig er paret fascinert av interiørstilen fra 1970-tallet, og har mange brukte møbler fra denne perioden hjemme hos seg selv. På hytta ser de for seg panel, muligens i lyse pastellfarger.

Programleder er Cathrine Fossum, og de tre ekspertene er hageekspert Finn Schjøll, interiørdesigner Aina Sollie Steen og snekker Lars Fossum.

«Sommerhytta» vises mandag til torsdag i ti uker.

«Sommerhytta» har premiere mandag 24. april på TV 2 Direkte og TV 2 Play.

Nina EnghKommunikasjonsansvarlig

Hver gang vi møtes, Skal vi danse, Forræder, Rydderevolusjonen, Jørgine - alene med flokken, Sommerhytta, Bloggerne, Bleep, Kids in crime, I fyr og flamme, Fling og Funkyfam.

Tel:+47 916 05 816nina.engh@tv2.no

Benjamin Marthinsen og Eli Rebekka Haugen. Foto: TV 2/Per Christian Lind.
Herman Winger Ramm og Petter Nohr. Foto: TV 2/Per Christian Lind.
Håvard Skille Midtgård og Leona Halset Williams. Foto: TV 2/Per Christian Lind.
Patrick Gjertsen Hernæs og Heidi Stangjordet. Foto: TV 2/Per Christian Lind.
Benjamin Marthinsen og Eli Rebekka Haugen, Petter Nohr og Herman Winger Ramm, Håvard Skille Midtgård og Leona Halset Williams og Patrick Gjertsen Hernæs og Heidi Stangjordet. Foto: TV 2/Per Christian Lind.
Programleder Cathrine Fossum. Foto: TV 2/Per Christian Lind.
Finn Schjøll, Lars Fossum og Aina Sollie Steen. Foto: TV 2/Per Christian Lind.
Finn Schjøll, Aina Sollie Steen, Cathrine Fossum og Lars Fossum/Per Christian Lind.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2