Henrik Nesheim til Henie Onstad Kunstsenter

2. mars 2020 tiltrer Henrik Nesheim stillingen som direktør for økonomi og administrasjon ved Henie Onstad Kunstsenter.

Henrik Nesheim er ansatt som ny direktør for økonomi og administrasjon på Henie Onstad Kunstsenter. Foto: Øystein Thorvaldsen.

-Vi gleder oss til å få Henrik Nesheim ombord, som med sin solide erfaring og entusiasme for kunstfeltet blir en viktig person for Henie Onstad i alle de mål vi skal nå, sier Tone Hansen, direktør for Henie Onstad Kunstsenter.

Nesheim kommer fra stillingen som administrasjonssjef for bransjeorganisasjonen Avfall Norge hvor han også har hatt ansvar for ledelse av økonomi og administrasjon.

-Jeg har hatt et nært forhold til Henie Onstad Kunstsenter fra jeg var liten, og gleder meg til å få bidra til utviklingen av en av Norges viktigste og mest spennende arenaer for samtidskunst.

Nesheim er født i 1966, og har utdanning og lang erfaring fra økonomi og ledelse.

Henie Onstad Kunstsenter er en ledende arena for nasjonal og internasjonal billedkunst, med et bredt utstillingsprogram, en sentral kunstsamling, samt aktiviteter innen musikk og performance. Kunstsenteret er omgitt av et praktfullt parkområde på Høvikodden i Bærum. I tillegg til utstillingsar­ealer på ca. 3500 m2, rommer senteret Lab for barn og unge, møtelokaler for utleie, egen butikk, samt kafeen Piruetten.

Følg saker fra Henie Onstad Kunstsenter

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Henie Onstad Kunstsenter på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Henie Onstad Kunstsenter

Experience closed exhibitions and previously unpublished archive material on Henie Onstad Art Channel28.3.2020 07:08:54 CETPress release

Since Thursday, March 26, Henie Onstad Kunstsenter in Norway stream concerts, digital guided tours from exhibitions closed due to the Coronavirus, and other exclusive material to the public. This week the renowned and uncompromising band, Ulver is presented with an experpt and raw mix never distributed before. In addition the inaugural Henie Onstad Triennial for Photography and New Media will be presented online.