Henrik Nesheim til Henie Onstad Kunstsenter

2. mars 2020 tiltrer Henrik Nesheim stillingen som direktør for økonomi og administrasjon ved Henie Onstad Kunstsenter.
Henrik Nesheim er ansatt som ny direktør for økonomi og administrasjon på Henie Onstad Kunstsenter. Foto: Øystein Thorvaldsen.

-Vi gleder oss til å få Henrik Nesheim ombord, som med sin solide erfaring og entusiasme for kunstfeltet blir en viktig person for Henie Onstad i alle de mål vi skal nå, sier Tone Hansen, direktør for Henie Onstad Kunstsenter.

Nesheim kommer fra stillingen som administrasjonssjef for bransjeorganisasjonen Avfall Norge hvor han også har hatt ansvar for ledelse av økonomi og administrasjon.

-Jeg har hatt et nært forhold til Henie Onstad Kunstsenter fra jeg var liten, og gleder meg til å få bidra til utviklingen av en av Norges viktigste og mest spennende arenaer for samtidskunst.

Nesheim er født i 1966, og har utdanning og lang erfaring fra økonomi og ledelse.