Helthjem økte med 234 millioner

Helthjem kan rapportere om 128 prosent vekst i omsetning i 2020. - Vi er fortsatt i startgropa på vår vekstreise, sier daglig leder Anders Angen.
REKORDVEKST: Helthjem melder om 128 prosent økning i omsetning i 2020. Foto: Helthjem

Omsetningstallene for 2020 viser et svært sterkt år for Helthjem. Omsetningen endte i 2020 på 416 millioner kroner, noe som er en økning på 128 prosent fra året før. Samtidig ble driftsresultatet forbedret fra -4.9 millioner kroner i 2019 til -0.6 millioner kroner i 2020 for det Schibsted- Amedia- og Polaris-eide selskapet.

Daglig leder i Helthjem Netthandel, Anders Lunde Angen, er svært fornøyd med resultatene.

- Helthjem har igjen bevist at vår unike leveringsløsning hvor vi leverer alt fra aviser til pakker og frokostprodukter raskt og enkelt hjem til folk før frokost har en solid posisjon i markedet. Vi opplevde sterk vekst i fjor, og forventer at dette vil fortsette. Vi mener selv at vi er perfekt posisjonert for videre vekst ved vårt fokus på levering hjem av netthandel og fraktløsninger for bruktsalg og sirkulærøkonomi, sier Angen.

Styrker selskapet

Det negative driftsresultatet til Helthjem, tross sterk omsetningsvekst, skyldes investeringer i fremtiden, som blant annet er en rekke nyansettelser.

- Den enorme veksten Helthjem har opplevd det siste året hadde ikke vært mulig uten våre fantastiske ansatte. De har stått på som helter for å sørge for at folk har fått pakkene sine levert trygt og raskt hjem i en svært krevende tid, og det synes i resultatene våre, sier Angen.

Kategorien med klart størst vekst hos Helthjem, er pakker som sendes mellom privatpersoner. Her har veksten vært på hele 228 prosent. Bruktsalg på markedsplasser som Finn.no og Tise står for den største andelen av pakker sendt mellom privatpersoner.

- Veksten innen hjem-til-hjem pakker er svært gledelig å se, og beviser at vår strategi om å legge til rette for enklere gjenbruk fungerer. Sirkulær økonomi blir bare viktigere fremover, og her er vi godt rustet til å forsterke vår allerede ledende posisjon, sier Angen.

Ny terminal for videre vekst

Helthjem flyttet nylig inn i en ny nasjonal hovedterminal i Vestby kommune. Hovedterminalen er på over 12.000 kvadratmeter, og vil gjøre det mulig for selskapet å håndtere den sterke veksten i pakkevolumet som forventes fremover. Angen er klar på hvordan Helthjem skiller seg ut i markedet.

- Vår hurtige og enkle levering er grunnen til at stadig flere nettbutikker velger Helthjem. Vår nye terminal i Vestby sikrer at vi kan sortere pakkene lynraskt, og kan ha pakkene levert allerede innen 12 timer til 50 prosent av Norges befolkning etter de har vært innom terminalen. Nå ser vi frem til netthandelens høytid til høsten!

STOLT: Anders Lunde Angen, daglig leder i Helthjem Netthandel, er stolt over resultatene for 2020. Foto: Helthjem

Torvuttaket 26
1540 Vestby

98043244http://www.helthjem.no

Helthjem er en utfordrer på det norske logistikkmarkedet, som leverer pakker, magasiner og aviser oftere, raskere og enklere enn noen andre distributører i Norge.

Hver natt henter og leverer vi mer enn 1,3 millioner produkter i hele Norge. Bak Helthjem står eierne Schibsted, Amedia og Polaris.

Følg pressemeldinger fra Helthjem

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Helthjem på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Helthjem