Helthjem øker gjenbruksfokuset og styrker teamet

Over 2000 % vekst.

– Det siste året har vært helt fantastisk, og vi har opplevd en eventyrlig vekst. Med vår satsning på gjenbruks- og sirkulærøkonomi, har meg-til-deg tjenesten vokst med over 2000% det siste året. Nå skal vi jobbe videre for å bli den beste fasilitatoren for gjenbruk, og derfor styrker vi laget med en drivende dyktig produkteier, sier daglig leder i Helthjem, Anders Angen.

Anne-Stine Talseth går inn i stillingen som produkteier for private tjenester, som omfatter meg-til-deg. Anne-Stine kommer fra Adecco Gruppen i Norden, der hun har erfaring fra ulike roller innen kommunikasjon, markedsføring og forretningsutvikling, sist i rollen som Head of Digital for Adecco-konsernet i Norge.

Satser videre på bruktsalg, reparasjon og resirkulering

– Helthjem-tjenesten meg-til-deg har virkelig tatt av det siste året, og jeg gleder meg til å bli med videre på reisen. I rollen som produkteier skal jeg jobbe for å gjøre det enda enklere for privatpersoner å kjøpe og selge brukt – i tillegg til å legge til rette for nye konsepter innen sirkulærøkonomi. Dette er både bedre for miljøet og noe vi vet stadig flere av kundene våre er opptatt av, sier Anne-Stine.

Helthjem har allerede flere partnere som blant annet Finn, Tise, Bookis, Fjong og Røde Kors, som gjør det enklere med gjenbruk av klær, salg av brukte bøker, utleie av klær og donasjon til veldedige formål.

– Undersøkelser viser at 85 % av meg-til-deg-brukerne sender ting de selger brukt. Og over halvparten sier at de faktisk selger / kjøper mer brukt fordi det er så enkelt å sende ting rett fra sin egen postkasse eller dørmatte. 8 av 10 sier at de er opptatt av å ta mer bærekraftige valg i fremtiden, og her kan Helthjem være en muliggjører. Det er et utrolig inspirerende utgangspunkt å bygge videre på!

– Fremover vil vi ha et spesielt fokus på bruktsalg, reparasjon, leie, dee og resirkulere, også gjennom samarbeid med de viktigste aktørene på feltet, avslutter Anne-Stine.

Helthjem representerer det landsdekkende nettverket av avisbud, som daglig leverer over 1,3 million aviser, magasiner, bøker og småpakker over hele landet. Standard levering for Helthjem er ekspress over natten, og Helthjem er den eneste distributøren i Norge som leverer produkter syv dager i uken, med levering før frokost. Bak helthjem sitt nettverk står Schibsted, Amedia og Polaris. Med Helthjem sin privattjeneste - meg til deg, kan privatpersoner sende pakker fra egen postkasse og dørmatte, til hele Norge.

Følg saker fra Helthjem

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Helthjem på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Helthjem

Nå kan du pante klærne dine som flasker21.1.2020 13:16:00 CET | Pressemelding

– Kall det gjerne Greta-effekten, men vi må gjøre noe med dagens bruk-og kast mentalitet. Å pante klær er egentlig en ”no brainer” når mer enn halvparten av klærne vi kjøper i dag, blir hengende ubrukt i skapet, sier gründeren. Klesindustrien er blitt kjent som en av klimaverstingene. Nordmenn har ifølge SIFO 359 plagg i klesskapet i gjennomsnitt. Å kjøpe et brukt plagg reduserer plaggets klimaavtrykk med 82%, sier research selskapet Green Story. – Nå kan du kvitte deg med klær du ikke lenger bruker, på en bærekraftig måte. Samtidig får du panteverdien tilbake, som kan brukes til å kjøpe både nytt og brukt på Villoid.no, sier Snertingdalen. For Jeanette og medgründer Jarle Snertingdalen, var ikke bærekraftig emballasje og transport nok, og slik ble idéen om panting av klær og salg av brukte klær på Villoid Secondhand til. Frykter ikke tapte inntekter 7 av 10 ønsker å leve mer bærekraftig, i tråd med FNs klimamål. Og en ry rapport viser at salg av bruktklær øker på nett øker med 35% i å