Hege Hodnesdal ny konserndirektør for Pensjonsdrift i KLP

Hege Hodnesdal starter i KLP som konserndirektør for pensjonsdrift 1. august. Hun kommer fra stillingen som direktør for skadeforsikring i Finans Norge
Hege Hodnesdal (foto: Finans Norge)

– KLP er en solid organisasjon som jeg gleder meg til å bli en del av. Selv om det er vemodig å forlate dyktige og flotte kollegaer i Finans Norge gleder jeg meg til å komme tettere på kundene og pensjonsmarkedet igjen, sier Hege Hodnesdal.

Hege Hodnesdal kommer fra Finans Norge, der hun de siste seks årene har hatt ansvaret for næringspolitikken knyttet til skadeforsikring. Før dette har hun jobbet i forskjellige stillinger i Storebrand i over 20 år. Blant annet har hun ledet kundeservicemiljøer, produktområder og jobbet med forretningsutvikling.

Hege Hodnesdal er siviløkonom fra BI med finans som spesialisering.

– Jeg er veldig glad for at Hege takket ja til å bli ny konserndirektør for Pensjonsdrift. Hege har solid kompetanse og erfaring som vil styrke oss ytterligere. Jeg er trygg på at hun vil bli en god leder for et av våre viktigste områder. Jeg gleder meg til å få henne på laget, sier Sverre Thornes, konsernsjef i KLP.

KLPs konsernledelse vil bestå av: Sverre Thornes, Aage E. Schaanning, Cathrine Hellandsvik, Gro Myking, Kirsten Grutle, Ida Louise Skaurum Mo, Hege Hodnesdal, Rune Hørnes og Jarl Nygaard.

Hege Hodnesdal (foto: Finans Norge)