Omsorgsbygg Oslo KF

Har signert rammeavtaler for rådgivende tjenester

Omsorgsbygg Oslo KF har inngått parallelle rammeavtaler med sju leverandører for rådgivende ingeniørtjenester, prosjekteringsgruppeledelse og tilgrensende oppgaver for de neste fire årene.
Administrerende direktør i Omsorgsbygg Lars Henrik Bøhler har inngått rammeavtaler for rådgivende tjenester med sju leverandører.

Foretaket har i vår hatt ute konkurranse for å få en rammeavtale som nevnt over. Nå er avtaler signert med sju leverandører, dette er Asplan Viak AS, AFRY AS, Multiconsult Norge AS, Norconsult AS, Rambøll Norge AS, Verkís HF og WSP Norge AS. Avtalene har en varighet på fire år.

- Vi er fornøyde med å få alle disse tjenestene via rammeavtale. Det gjør virksomheten vår enda bedre rigget for de oppgavene som ligger foran oss, sier adm.dir. i Omsorgsbygg, Lars Henrik Bøhler.

Fagområder som inngår i rammeavtalene er prosjekteringsgruppeleder (PGL), rådgivende ingeniør byggeteknikk, VVS- og klimateknikk, elektroteknikk, brannsikkerhet, geoteknikk og ingeniørgeologi, vann og avløpsteknikk, akustikk, miljø, energi og bygningsfysikk, vei og trafikk, samferdsel, samt ITB-koordinator, BIM-koordinator, koordinator for prosjektering, DAK-operatør og sekretær/dokumenthåndtering.

Søsterforetaket Boligbygg tilslutter seg avtalen og kan benytte dem fra 21.6.2021. Når eiendomsforetakene blir slått sammen til Oslobygg (Omsorgsbygg, Undervisningsbygg, Kultur- og Idrettsbygg, samt utbyggingsdelen av Boligbygg), kan avtalene overføres til det nye foretaket.

Bilder

Om Omsorgsbygg Oslo KF

Omsorgsbygg Oslo KF er et foretak som bygger, drifter, forvalter og vedlikeholder kommunale formålsbygg i Oslo, som barnehager, sykehjem, brannstasjoner m.m. Foretaket sorterer under Byrådsavdeling for næring og eierskap.

Følg pressemeldinger fra Omsorgsbygg Oslo KF

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Omsorgsbygg Oslo KF på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Omsorgsbygg Oslo KF