Håkon Tomter (24) fra Hamar fikk sommerjobben som Konsernsjef – han skal lede 11000 ansatte i sommer

10 imponerende unge ledertalenter, men det var Håkon som overbeviste.
Prosessen ble avsluttet torsdag 29. april, med et fulldags digitalt assessmentsenter der topp 10 måtte løse ulike oppgaver individuelt og i gruppe foran et publikum samt jury. I juryen satt Torben Sneve, Nordisk konsernsjef i Adecco Gruppen, Eline Sommerfelt Bårdstu, Konserndirektør HR i Nortura, August Németh Winter, Konsernanalytiker i AF Gruppen og vår CEO for One Month 2019, Ketil Kjeldsberg, direktør for Badenoch+ Clark og Philip Lindvall, Nordisk Head of Talent i Adecco Gruppen. Til slutt var det altså Håkon Tomter som imponerte juryen og nådde helt til topps.

Da det ble annonsert at jeg fikk stillingen trodde jeg ikke helt det jeg hørte. Jeg hadde vært meg selv og gitt alt, og følelsen av å få full uttelling i en slik situasjon er helt uten sidestykke, sier Håkon Tomter, som danket ut over 900 andre kandidater gjennom rekrutteringsprosessen

Torben Sneve, konsernsjef i Adecco, gleder seg til å ta imot Håkon i Juni. – Han er en sjelden kombinasjon av å være kicksøkende gjennom klatring og dykking til å lese sitater fra bøker til juryen i selveste finalen. Ydmyk, strukturert, kreativ og en god porsjon selvtillit er en herlig kombinasjon. Håkon er ikke A4. Derfor fikk ham min stemme. Konsernsjefen har 10-års jubileum i år. Alle i Adecco lever etter vår fantastiske visjon Making the future work for everyone. Det er noe Håkon virkelig vil bidra til. Takk, Håkon. Gleder meg til å jobbe med deg.

Finalister i Konsernsjefen 2021

Navn

Alder

Kommer fra

Studiested

Studieretning

Aurora Angelica Birkeland

Asker

Cardiff University

Matematikk

Cora Gabrielle Møller Jensen

Universitetet i Bergen

Rettsvitenskap

Elias Selhi

Handelshögskolani Stockholm (Stockholm School of Economics)

Business & økonomi

Marie Rønnevik

Nesodden

BI, Oslo

Økonomi og ledelse, ledelse og endring som hovedprofil

92203239

Nils-Gunnar Abrahamsen

NTNU

Industriell Økonomi og Teknologiledelse

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Adecco Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

ISS og Adecco inngår solidaritetssamarbeid for Ukraina4.8.2022 10:59:00 CEST | Pressemelding

Krigen i Ukraina har gjort sterkt inntrykk. Adecco og ISS ønsker å hjelpe med det vi kan best – få folk i jobb. ISS rekrutterer rundt 1500 medarbeidere i året, og mange av disse stillingene gjøres nå tilgjengelig gjennom AdeccoJobsForUkraine.com. - Dette er et historisk samarbeid som vil hjelpe ukrainske flyktninger i Norge med å integreres og finne meningsfulle aktiviteter å fylle dagene sine med, sier Torben Sneve. Vi i Adecco vil hjelpe med det vi kan best – få folk ut i jobb. Vi hadde ikke vært i stand til å nå det målet uten ISS.

Adeccosjef med oppfordring til regjeringen på NHO-konferanse: Flyktninger må ha meningsfylte aktiviteter å fylle dagene sine med12.5.2022 11:00:00 CEST | Pressemelding

Vi må ønske flyktninger velkommen til landet vårt med tilbud og aktiviteter. Uten meningsfylt arbeid eller noe annet å bruke dagene sine på, blir de sittende glemt på asylmottak rundt omkring i landet, sier Torben Sneve, konserndirektør for Adecco Group Nordics på NHOs årskonferanse, som går av stabelen i Oslo Spektrum i dag.