Gunnhild Solberg Aarstad blir ny forskningssjef i Nofima

Gunnhild Solberg Aarstad er ansatt som ny forskningssjef for avdelingen Sensorikk, Forbruker og Innovasjon i Mat-divisjonen i Nofima.
Gunnhild Solberg Aarstad blir ny forskningssjef for avdelingen Sensorikk, Forbruker og Innovasjon. Hun kommer fra stillingen som Director Consumer Health Program i Orkla Care.

Aarstad kommer fra stillingen som Director Consumer Health Program i Orkla Care og arbeid med å vurdere nye kategorier og muligheter innen forbrukerhelse. Hun har tidligere jobbet som Research and Innovation Director i Orkla Health, og har også erfaring fra ulike områder i Orkla Foods, G.O.Johnsen AS og Nexans

– Jeg er veldig godt fornøyd med at Gunnhild blir del av Nofima. Hennes mangeårig erfaring fra ledelse av kunnskapsmedarbeidere og fra innovasjon- og forbrukerprosjekter i næringsmiddelindustrien vil forsterke vår evne til å styrke matnæringene, sier Camilla Røsjø, direktør for divisjon Mat i Nofima. Hun legger til at erfaringene fra bærekraftsarbeid innen matindustri passer som hånd i hanske med Nofimas visjon: Bærekraftig mat til alle.

Gunnhild har hovedfag (Cand. Agric) fra NMBU, samt en Master of Management fra Handelshøyskolen BI.

– Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på jobben. Å vite at jeg skal lede forskningen innen sensorikk, forbruker og innovasjon innen mat i Nofima er inspirerende på flere måter. Det handler om alle de dyktige og engasjerte medarbeiderne, at bærekraftig mat er helt nødvendig for fremtiden og det er en mulighet til å bidra til å styrke matnæringene med forbruker i fokus, sier Gunnhild.

I tillegg til divisjon Mat, består matforskningsinstituttet Nofima også av divisjonene akvakultur og sjømat. Divisjonene jobber tett sammen slik at de forskjellige næringene kan dra nytte av den tverrfaglige kunnskapen. Instituttet har rundt 400 ansatte og avdelinger fem steder i Norge.