Gundelach på dypt vann

Gundelach slipper "Rolling In The Water", en låt om tap og kjærlighet, fredag 1. april.

Rolling In The Water artwork

«Rolling In The Water» er en låt om å miste.
Miste noe.
Miste noen.
Miste taket.

Hole in my chest
Chasing the night

Det er en låt om kjærligheten som livbøye.

Counting on love
Hold us together

Det kan også være en låt om å våkne døsig opp etter en merkelig drøm.
Er det søvn eller realitet du gnir ut av øynene?

Twisting in bed
My eyes are red

Gundelach er Kai Gundelach fra Oslo.
Han har gitt ut EP’en «Gundelach» (2016), og albumene «Baltus» (2018) og «My Frail Body» (2020) til strålende kritikker i, og utenfor, Norge.
Han er Spellemann-nominert som Mannlig Popsolist (2016), Produsent (2018) og Electronica (2020).
Spotify valgte ham ut som et talent å følge med på, han har samarbeidet med artister som ARY og Aurora.
Gundelach har i tillegg sementert et rykte som en formidabel liveartist med konserter og festivaler i hele Europa.
I februar 2022 ga Gundelach ut «SHAPE», første halvdel av albumet «SHAPESHIFTER».

Fredag 1. april slipper Gundelach singelen «Rolling In The Water», hentet fra «SHIFTER» som er ventet 29. april.

Rolling In The Water artwork
Gundelach (c) Tomas Silva

Kapteinen er tilbake, og slipper "Føle meg bedre"!5.5.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

Den 22 år gamle multiinstrumentalisten og liveartisten Kapteinen fra Stavanger slapp i 2020 P1-listede «Abstinenser» og den nære og personlige «Dagen pappa grein», før han fulgte opp EP´n «Døgn» i januar 2021. Nå er han klar med ny musikk, og først ut er «Føle meg bedre» - en låt som handler om de gangene der du bare blir slått i fjeset av en følelse av at nå går det bra og at livet smiler igjen. I kjent Kapteinen-stil er tekstuniverset fengslende og melodiene fengende.