Gresvig tilbakekaller Firefly A200 sparkesykkel

På grunn av en produksjonsfeil på forhjul/hjuloppheng tilbakekaller Gresvig produktet Firefly A200 sparkesykkel. Feilen kan gå ut over brukssikkerheten og kan medføre personskade.

Sparkesykkelen Firefly A200

Produktet ble umiddelbart trukket fra markedet da produsent informerte Gresvig om feilen. Før feilen ble oppdaget, var det solgt ca. 650 sparkesykler av den aktuelle modellen i det norske markedet. Syklene er solgt i G SPORT og Intersport i perioden 18. februar til 16. september 2019.

– Vi beklager at vi er kommet i skade for å selge en vare med produksjonsfeil. Vi vil aldri gå på akkord med kravene til sikkerhet og helse knyttet til våre produkter. Derfor gjør vi nå det som er mulig for å informere om saken og for å få de aktuelle produktene i retur, sier kategori- og innkjøpsdirektør Arnt Sandvik Nilsen i Gresvig.

Sparkesykkelen kan leveres tilbake hos nærmeste G SPORT eller Intersport forhandler. Innlevert vare vil bli kompensert med erstatningsvare eller tilbakebetaling av kjøpesummen.

Arnt Sandvig Nilsen
Kategori- og innkjøpsdirektør
E-post: arnt.nilsen@gresvig.no

Sparkesykkelen Firefly A200

Om Gresvig AS

Gresvig AS
Østensjøveien 27

Fakta om Gresvig

Sykkelpioneren Aksel Gresvig etablerte firmaet A. Gresvig i 1901, og Gresvig har dermed vært en viktig del av den norske sportsbransjen i over 100 år.

I dag eier, utvikler og driver Gresvig kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og Intersport i Norge. Intersport er verdens største aktør innen sportshandel, med mer enn 5500 tilknyttede butikker i 43 land.

Gresvig er en ledende sportsaktør i Norge med over 200 butikker med en butikkomsetning på over 4 milliarder kroner, og sysselsetter 1250 årsverk over hele landet. Selskapets kjedeadministrasjon er lokalisert i Oslo, og med sentrallager i Askim.