Gresvig: Butikkene holder åpent

Alle G-SPORT- og Intersport-butikker holder åpent som normalt etter konkursen i Gresvig-konsernet som ble kunngjort tidligere i dag.

– Vi har nå en avtale på plass som sikrer normal drift, mens vi arbeider for å legge grunnlag for permanent videre drift. Det betyr at alle butikker, både egeneide og franchise-butikker, holder åpent som vanlig. Avtalen sikrer også betaling av leveranser som ytes etter konkursåpning. Alle ansettelsesforhold videreføres inntil videre, sier advokat Håvard Wiker i Ro Sommernes advokatfirma, som i dag er oppnevnt som bostyrer.

Tidligere i dag ble det kjent at styret i Gresvig Retail Group AS begjærte selskapet konkurs fordi kostnadene og forpliktelsene knyttet til selskapets drift samlet sett ikke ble ansett å være bærekraftige.

Gresvig driver sportsbutikker under to kjeder: G-SPORT/G-MAX og Intersport. Totalt består konsernet av i underkant av 95 egeneide butikker med mer enn 2.200 medarbeidere og en omsetning i 2019 på 3,2 milliarder kroner.

Pressekontakt:
Are Slettan, Corporate Communications AS
E-post: are.slettan@corpcom.no

Om Gresvig AS

Gresvig AS
Østensjøveien 27

Om Gresvig

Gresvig ble grunnlagt i 1901 og er en ledende sportsforhandler i Norge. Totalt omfatter konsernet over 200 butikker med mer enn 2.500 medarbeidere og en omsetning i 2018 på 3,5 milliarder kroner. Omtrent halvparten av butikkene er egeneide og den andre halvparten drives på franchisebasis. I fjor ble det bestemt at alle G-SPORT/G-MAX-butikkene i løpet av 2020 vil bytte navn til Intersport, samtidig som det ble lagt opp til et tettere samarbeid med det internasjonale Intersport-systemet. Selskapet har hovedkontor i Oslo og sentrallager i Askim.

Følg pressemeldinger fra Gresvig AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Gresvig AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Gresvig AS