Gresvig rendyrker butikkonseptene

(Oslo, 29. September 2017) – Gresvig rendyrker sine butikkonsepter, noe som blant annet innebærer at nærmere 40 G-SPORT-butikker omprofileres til Intersport.

Den første butikken, på Råholt i Akershus, åpnet med Intersport-navnet denne uken.

– For Gresvig er dette startskuddet for ytterligere å rendyrke og kundeorientere konseptene, sier Pål H. Rasmussen, adm. direktør i Gresvig, som eier og driver kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og Intersport i Norge.

Intersport-butikkene blir spesialiserte butikker med sterk tilpasning til lokale markedsforhold, mens G-SPORT-butikkene blir større fullsortimentsbutikker.

– I løpet av høsten vil Intersport blir relansert i ny kommunikasjonsdrakt. Intersport er en ledende internasjonal kjede, og passer meget godt inn i den nye, strømlinjeformede strategien til Gresvig, sier Rasmussen.

Endringen innebærer også en rendyrking av Gresvigs driftsform. G-SPORT-butikkene som nå blir omprofilerte til Intersport er franchise-eide butikker. Intersport vil i fremtiden være en franchisedrevet kjede. G-SPORT/G-MAX vil i hovedsak være egeneide butikker som en filialkjede.

– Konkurransesituasjonen i den norske sportsbransjen er tøff, men kampen står ikke bare om å være billigst, men også om kvalitet, vareutvalg, kompetanse og gode handleopplevelser. Rendyrkede konsepter gjør det mulig for oss å betjene ulike kundesegmenter på en god måte, samtidig som vi skal være konkurransedyktige på pris som i dag, avslutter Pål H. Rasmussen.

For ytterligere informasjon, kontakt

Pål H. Rasmussen, adm. direktør, tlf. 918 15 248

Om Gresvig AS

Gresvig AS
Østensjøveien 27

Fakta om Gresvig

Sykkelpioneren Aksel Gresvig etablerte firmaet A. Gresvig i 1901, og Gresvig har dermed vært en viktig del av den norske sportsbransjen i over 100 år.

I dag eier, utvikler og driver Gresvig kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og Intersport i Norge. Intersport er en ledende internasjonal kjede med 5400 butikker i 44 land.

Gresvig er en ledende sportsaktør i Norge med over 220 butikker med en butikkomsetning på over 5 milliarder kroner, og over 3500 ansatte over hele landet. Selskapets kjedeadministrasjon er lokalisert på Helsfyr i Oslo og med sentrallager i Askim.

På årsbasis selger vi i nå over 100 000 sykler, 150 000 par ski og nesten 1 million par joggesko. Over 10 millioner kunder besøker butikkene våre i løpet av et år.

Følg pressemeldinger fra Gresvig AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Gresvig AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Gresvig AS