God parkeringskapasitet på Stavanger lufthavn

Etter brannen i forrige uke, har det blitt innført flere midlertidige løsninger som sørger for tilstrekkelig parkeringskapasitet på Stavanger lufthavn, Sola.

- Mange er avhengige av å kunne kjøre bil til flyplassen, og sammen med vår parkeringsoperatør APCOA har vi lyktes med å få tilbake god nok parkeringskapasitet. Det noen midlertidige løsninger, og begrensede muligheter for å parkere under tak, men vi har plass til alle som ønsker å parkere hos oss nå, sier lufthavndirektør Anette Sigmundstad.

Status for parkering
Parkeringshuset: Her er det nå åpent for å parkere i deler av huset. Det er også mulig å booke parkeringsplass i helgene. Parkeringshuset brukes til parkering over lengre tid. Det er ikke tillatt å bruke parkeringshuset for gjennomkjøring eller av/påstigning.

På P10 kan man både booke plass og parkere uten forhåndsbestilling. På P7 er det kun parkering uten forhåndsbooking, mens på P8 er det kun forhåndsbooking.

Det går shuttlebuss fra P10 ca hvert 10 minutt i tidsrommet på hverdager kl. 02:30-00:45 og helger fra kl. 02:30-01:45

Ønsker du å booke parkering? Det kan du gjøre på https://avinor.no/flyplass/stavanger/parkering/

Henting og levering
Skal du innom flyplassen for å hente eller sette av noen? Da kan det være lurt å benytte P10 og ta shuttlebuss inn til terminalen – da kommer man helt inn til inngangsdøren ved innsjekk.

Det er også mulig å benytte midlertidig Kiss & Fly ved Scandic hotell. Følg skiltingen hit. Her er det ingen mulighet til å parkere, kun av- og påstigning.

I det vedlagte kartet kan du se en oversikt over parkeringsområdene som nå er tilgjengelige.

De midlertidige løsningene medfører mer aktivitet i områdene rundt hangar 8 og P10, ettersom mye av parkeringen og leiebiler har blitt flyttet hit.

Kontaktperson for media:
Lufthavndirektør Anette Sigmundstad, telefon 488 86 214