Go-Ahead får full oppstartbonus
Hele bonusen kunne falt bort hvis Go-Ahead ikke hadde kjørt alle sine tog i henhold til ruteplan søndag 15. desember. Bonusen kunne også blitt redusert hvis en rekke andre krav gjennom oppstartsfasen ikke hadde blitt oppfylt. Blant disse kravene var at alle nødvendige tillatelser og rutiner skulle være på plass, og at samarbeid med de ansatte og deres organisasjoner var etablert.
– Vi vet at det har vært krevende å være det første togselskapet som skal etablere seg etter at persontrafikken på jernbanen ble konkurranseutsatt. Det er derfor gledelig å kunne fastslå at Go-Ahead har klart å gjennomføre oppstartsperioden på en fullt ut tilfredsstillende måte, sier Hans Kristensen, direktør for persontrafikkavtaler i Jernbanedirektoratet.
– Det har tidvis vært slitsomt å brøyte vei. Mange har jobbet utrolig hardt for å sikre at Go-Ahead kunne levere super service, 100 prosent regularitet og nær 100 prosent punktlighet til våre reisende fra dag én. Jeg er utrolig stolt av og imponert over våre medarbeidere. Nå gleder jeg meg til fortsettelsen. Vi skal vise oss tilliten verdig, sier administrerende direktør Cathrine Elgin i Go-Ahead Norge.
Kontakt Jernbanedirektoratet:
Direktør persontrafikkavtaler Hans Kristensen
Tlf: 916 97 291
Om Jernbanedirektoratet
Jernbanedirektoratet skal utvikle jernbanen i Norge som del av det samlede transportsystemet i dag og i fremtiden.
Følg pressemeldinger fra Jernbanedirektoratet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Jernbanedirektoratet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Jernbanedirektoratet
Minnemarkering etter Åsta-ulykken30.12.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Lørdag 4.januar 2025 er det 25 år siden den tragiske togulykken ved Åsta på Rørosbanen. 19 mennesker mistet livet da to tog kolliderte ved Åsta sør for Rena.
Svak nedgang i kundetilfredshet blant togpassasjerene19.12.2024 15:00:00 CET | Pressemelding
Passasjerene som reiser langs Dovrebanen, Rørosbanen, Bergensbanen og Gjøvikbanen er langt mer fornøyd enn passasjerer i andre deler av landet. De minst fornøyde passasjerene reiser med region- og lokaltog på Østlandet.
Turister og passasjerer i nord er mest fornøyd19.9.2024 11:53:56 CEST | Pressemelding
De mest fornøyde togpassasjerene er på fritidsreise. Blant togselskapene er det SJ Norge, som kjører Dovrebanen og Nordlandsbanen, som har høyest kundetilfredshet, ifølge Jernbanedirektoratets nyeste kundeundersøkelse.
Togpassasjerer på fritidsreise mest fornøyd19.6.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Årets andre kundeundersøkelse viser en liten oppgang i tilfredshet blant togpassasjerene etter en krevende vinter.
Marie Beate Rise blir ny direktør for Norsk jernbanemuseum29.4.2024 10:15:00 CEST | Pressemelding
Rise tiltrer 5. august, og kommer fra stillingen som daglig leder på Prøysenhuset. –Jeg ser veldig fram til å ta fatt på oppgaven, sier Rise.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom