Go-Ahead får full oppstartbonus
Hele bonusen kunne falt bort hvis Go-Ahead ikke hadde kjørt alle sine tog i henhold til ruteplan søndag 15. desember. Bonusen kunne også blitt redusert hvis en rekke andre krav gjennom oppstartsfasen ikke hadde blitt oppfylt. Blant disse kravene var at alle nødvendige tillatelser og rutiner skulle være på plass, og at samarbeid med de ansatte og deres organisasjoner var etablert.
– Vi vet at det har vært krevende å være det første togselskapet som skal etablere seg etter at persontrafikken på jernbanen ble konkurranseutsatt. Det er derfor gledelig å kunne fastslå at Go-Ahead har klart å gjennomføre oppstartsperioden på en fullt ut tilfredsstillende måte, sier Hans Kristensen, direktør for persontrafikkavtaler i Jernbanedirektoratet.
– Det har tidvis vært slitsomt å brøyte vei. Mange har jobbet utrolig hardt for å sikre at Go-Ahead kunne levere super service, 100 prosent regularitet og nær 100 prosent punktlighet til våre reisende fra dag én. Jeg er utrolig stolt av og imponert over våre medarbeidere. Nå gleder jeg meg til fortsettelsen. Vi skal vise oss tilliten verdig, sier administrerende direktør Cathrine Elgin i Go-Ahead Norge.
Kontakt Jernbanedirektoratet:
Direktør persontrafikkavtaler Hans Kristensen
Tlf: 916 97 291
Om Jernbanedirektoratet
Jernbanedirektoratet skal utvikle jernbanen i Norge som del av det samlede transportsystemet i dag og i fremtiden.
Følg pressemeldinger fra Jernbanedirektoratet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Jernbanedirektoratet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Jernbanedirektoratet
Togpassasjerene i Midt- og Nord-Norge er landets mest fornøyde26.6.2025 08:40:00 CEST | Pressemelding
Jernbanedirektoratets kundetilfredshetsundersøkelse for andre kvartal viser at passasjerene på SJ Nords linjer er de mest fornøyde i landet. Selskapet får 86 av 100 poeng av kundene, en oppgang fra første kvartal.
Bedre punktlighet ga mer fornøyde passasjerer på Østlandet26.6.2025 08:40:00 CEST | Pressemelding
Jernbanedirektoratets kundetilfredshetsundersøkelse for andre kvartal viser at passasjerene på Østlandet er mer fornøyde enn i fjor. Vygruppen, som kjører togene på Østlandet, får nesten 80 av 100 poeng fra passasjerene. Økningen skyldes i stor grad bedre punktligheten.
Solid oppgang i passasjerenes tilfredshet på Sørlandsbanen26.6.2025 08:40:00 CEST | Pressemelding
Jernbanedirektoratets kundetilfredshetsundersøkelse for andre kvartal viser at passasjerene på Sørlandsbanen er mer fornøyde med reisen. De gir Go Ahead 81 av 100 poeng, en økning på 4 poeng fra samme periode i fjor.
Bergensbanen har noen av landets mest fornøyde passasjerer26.6.2025 08:40:00 CEST | Pressemelding
Jernbanedirektoratets kundetilfredshetsundersøkelse for andre kvartal viser at passasjerene med Bergensbanen er blant landets mest fornøyde.
NTP: Slik følges jernbanesektoren opp22.4.2025 14:26:30 CEST | Pressemelding
Jernbanedirektoratet har utarbeidet en gjennomføringsplan for realisering av Nasjonal transportplan (NTP) for perioden 2025–2036. Planen sikrer en god samordning av innsatsfaktorene i jernbanesektoren.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom