Gjør comeback i DLA Piper – Vibeke Martine Søvik Lindberg ny partner i Bank- og finansavdelingen

DLA Piper fortsetter sin vekst og posisjonering i Norge med ytterligere partnerrekrutteringer. Det er med stor glede vi kan kunngjøre at Vibeke Martine Søvik Lindberg tiltrer som partner i firmaets bank- og finansavdeling.

- Konsekvenser etter uroen i Europa, det utfordrende energimarkedet og muligheten til å bli en del av et stort internasjonalt advokatselskap, er de viktigste årsakene til at jeg velger DLA Piper, forteller Vibeke Martine Søvik Lindberg.

Etter over 10 år som in-house advokat og nestleder i juridisk avdeling i Danske Bank, norsk filial, går Søvik Lindberg nå tilbake til DLA Piper og går inn som partner i firmaets bank- og finansavdeling og supplerer eksisterende partnere Erik Ramm, Børge Grøttjord og Camilla Wollan.

- Finansmarkedene er i høyeste grad påvirket av invasjonen av Ukraina, inflasjon, rentebevegelser og energimangel. Virksomheter i inn- og utland trenger bistand til å strukturere, restrukturere og forhandle. Det er krevende å manøvrere i slike utfordrende og skiftende markeder hvor også det regulatoriske rammeverket blir stadig mer komplekst og omfattende. Jeg er sikker på at jeg kan bidra godt i DLA Piper, overfor både eksisterende, men også nye kunder. Jeg gleder meg til å bli en del av teamet, sier Søvik Lindberg, som understreker at hun forlater Danske Bank med vemod.

- Jeg har hatt fantastiske 10 år sammen med veldig flinke kolleger, men det var umulig å si nei til en slik mulighet. Firmaets sterke lokale kompetanse koblet med det å være en del av et stort globalt selskap, med spisskompetanse og erfaring fra alle av verdens største finanssentre gjør DLA Piper helt unikt i norsk advokatsammenheng. Jeg ser frem å utvikle advokatfirmaet videre og ønsker å bidra til at vi tar en tydeligere posisjon i det norske advokatmarkedet, sier hun.

I tillegg til å bli en del av DLA Pipers solide finansteam, vil hun også bistå klienter med finansregulatoriske spørsmål, og sammen med medpartnere Mohsin Ramani og Hugo Munthe-Kaas arbeide innenfor sjørett, forsikring og sanksjoner.

- Ingen andre advokatselskap kan matche vår internasjonale størrelse og utbredelse. I DLA Piper er vi 6600 advokater på fem kontinent, og vi kan veldig raskt sette sammen cross-border team for våre klienter, tilpasset sak, klient og oppdragets kompleksitet. Slik vi ser det, så setter vi verden på Norgeskartet. Vi har opplevd solid økning i oppdragsmengde i senere år, og en sterk dreining mot flere større og komplekse transaksjoner som krever kompetanse og erfaring fra markeder i Norge, men også utenfor Norges landegrenser. Vi har derfor lenge lett etter noen med så solid bank, finans og finansregulatorisk kompetanse og erfaring som Vibeke Martine Søvik Lindberg har. Vi er utrolig stolte av få henne tilbake i DLA Piper Norway. Uten tvil en solid forsterkning av DLA Piper i Norge, sier Country Managing Partner Kjetil H. Johansen

Vibeke Martine Søvik Lindberg tiltrer formelt som partner i DLA Piper Norway fra 1. mars 2023.

DLA Piper er et globalt advokatfirma med tilstedeværelse i mer enn 40 land. Firmaet representerer klienter i en større geografisk og faglig utstrekning enn noe annet advokatfirma i verden. Ved kontoret på Aker Brygge i Oslo tilbys tjenester innenfor alle forretningsjuridiske områder til norske og internasjonale selskaper. For mer informasjon: www.dlapiper.no. For ytterligere informasjon om DLA Piper globalt: www.dlapiper.com