Går for julegave med mening

Etter initiativ fra medarbeiderne gir Rambøll årets ansatt-julegave til Ingeniører Uten Grenser.

Medarbeiderne har stemt frem hvilken organisasjon Rambøll skal støtte.
- Det interne engasjementet har vært stort rundt denne saken. Mange av medarbeiderne våre har uttrykket ønske om at årets gave burde gå til en god sak. Vi er glade for at vi tok oppfordringen, da dette også er helt i tråd med verdigrunnlaget vårt. Det viser også at de som jobber her er opptatt av å etterleve disse verdiene, sier administrerende direktør Ole-Petter Thunes.

- Samtidig synes vi det er gledelig at vinneren ble en organisasjon som bruker ingeniørkompetanse til å gjøre en viktig forskjell i utsatte områder. Vi har dessuten flere medarbeidere som har jobbet frivillig og engasjert seg i Ingeniører Uten Grenser.

- Betyr utrolig mye
Samlet sett blir donasjon til IUG på vegne av medarbeiderne i Rambøll på i overkant av 600.000 kr.
- Dette er helt fantastisk! Vi er en liten organisasjon som ikke mottar offentlig støtte, så dette betyr utrolig mye for oss og vil ha stor impact på arbeidet vårt videre, sier Vibeke Saarem, næringslivsansvarlig i IUG.
- Dette betyr at vi kan sende enda flere ingeniører ut i felt i året som kommer, og bistå på enda flere viktige prosjekter. På vegne av hele IUG vil jeg rette en stor takk til medarbeiderne i Rambøll!

Du kan lese mer om det viktige arbeidet til Ingeniører Uten Grenser her.

Rambøll en global samfunnsrådgiver innen bygg & arkitektur, transport, energi, vann, miljø & helse, olje & gass og management consulting. I Norge er vi 1400 medarbeidere fordelt på 20 kontorer. Virksomheten har totalt 12 800 medarbeidere lokalisert i 35 land.

I Rambøll er vi opptatt av å skape inspirerende og bærekraftige løsninger som skal gi rom for vekst og utvikling, og som er det beste for kunden, sluttbrukeren og samfunnet omkring. Våre tjenester skal resultere i verdier både for oss som lever i dag, og for dem som kommer etter oss.