Gabrielle Bjørnstad-Northern er konstituert som generalsekretær i Norges Triatlonforbund

Gabrielle Bjørnstad-Northern (47) har takket ja til en midlertidige ansettelse som generalsekretær i Norges Triatlonforbund fra 1. januar til 31. desember 2020. Hun har siden mai 2017 vært ansatt som kommunikasjonsansvarlig i samme forbund, og fortsetter med kommunikasjonsansvaret i tillegg til rollen som øverste leder for administrasjonen.

Utover stillingen i forbundet, kjenner Gabrielle Bjørnstad-Northern idretten som ivrig mosjonist, som mor til to aktive barn og som trener i Mysen svømmeklubb. Hun har også betydelig ledererfaring fra tidligere, senest som ansvarlig for markeds- og kommunikasjonsavdelingen i revisjons- og regnskapsfirmaet BDO og tidligere som markedssjef i advokatfirmaet SANDS.

I rollen som generalsekretær vil Gabrielle Bjørnstad-Northern ha et hovedansvar for å koordinere administrasjonsteamet, sørge for daglig økonomistyring, representere forbundet utad og være sekretær for forbundets styre. Særforbundet har vært uten generalsekretær siden Kari Uglem sluttet juli 2019. Hun fratrådte for å frigi midler til bredde- og elitesatsing i et forbund med stram økonomi.

- Styret i NTF er svært fornøyd med at en person i egne rekker kan gå inn som generalsekretær. Gabrielle har vært i forbundet i snart 3 år og kjenner godt til idretten. Vi er trygg på at hun vil kunne gjøre en god jobb med å utvikle forbundet videre. Det forteller president i Norges Triatlonforbund, Arild Mjøs Andersen.

- Jeg takker styret for tilliten og gleder meg veldig til å ta fatt på oppgavene. Triatlon er sporten jeg elsker, og det ligger store muligheter for mestringsfølelse i å ta tak i to store roller. Forbundet vedtok en ny langtidsplan i november, og arbeidet med å nå målene i den blir en veldig spennende prosess for oss i administrasjonen framover. Vi har et fantastisk fellesskap både innad i administrasjonen og med styret i Norges Triatlonforbund. På samme måte som våre internasjonale helter Lotte Miller, Kristian Blummenfelt, Gustav Iden og Casper Stornes «lever» vi verdiene våre; mestring, fellesskap og begeistring, og har gjennomføringskraft gjennom godt samarbeid, sier Gabrielle Bjørnstad-Northern.

Norges Triatlonforbund har opplevd stor vekst det siste tiåret, først blant eldre utøvere og nå blant yngre atleter. Landslaget har i samme periode etablert seg blant «stormaktene» i idretten, og Norge har flere medaljekandidater i triatlon i OL 2020.

Gabrielle Bjørnstad-Northern er fra og bor i Indre Østfold.