Furuhovde blir direktør for økonomi og finans i Moelven

Eldrid Mona Furuhovde er ansatt som direktør for økonomi og finans i Moelven Industrier ASA.

Foto: privat

Eldrid Mona Furuhovde er 51 år, bosatt på Gjøvik, men kommer opprinnelig i fra Folldal. Hun jobber i dag som partner og rådgiver i revisjonsselskapet BDO, et selskap hun har vært i siden 1997. Hun starter opp i Moelven i august.

- Vi er veldig glade for at Eldrid Mona Furuhovde har takket ja til å bli en del av laget. Det var mange særdeles godt kvalifiserte kandidater i bunken, og med Eldrid på laget har vi sikret oss en faglig sterk leder med en spennende bakgrunn som rådgiver for store nasjonale selskap, sier konsernsjef Morten Kristiansen i Moelven Industrier ASA.

- Jeg gleder meg til å bli kjent med alle mine nye kollegaer i Moelven. Det blir utrolig spennende å få sitte så tett på pulsen i et internasjonalt konsern, med alle de utfordringer og muligheter som Moelven er en del av, sier Furuhovde.

Foto: privat

Moelven Industrier ASA er et skandinavisk industrikonsern som produserer og leverer bærekraftige produkter og løsninger til byggebransjen. Konsernet hadde en omsetning i 2021 på rundt NOK 14,8 milliarder, og har ca. 3300 medarbeidere. Moelvens 33 produksjonsselskaper er fordelt på 41 produksjonssteder i Norge og Sverige, og er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer.