Første påskekartong fra Q-Meieriene

Finner du påskeeggene kan du vinne premier og Q-Meieriene håper at designet på melkekartongen skal skape godt humør rundt påskefrokostbordet.
Engasjerende melkekartong
- Mange har skrevet til oss og lurt på om vi kunne lage en påskekartong. Vi kunne ikke være mer enig og lytter selvfølgelig til forbrukerne, sier leder for forbrukerdrevet innovasjon i Q-Meieriene Mads Liabø.
Til vanlig fokuserer det lille utfordrermeieriet på det de kaller engasjerende melkekartong. Bl.a har Ungt Entrepenørskap, VilVite og Forskerfabrikken fått være med å bestemme oppgaver og tips på kartongen for at alle rundt frokostbordet skulle kunne engasjere seg.
- Vi så at både jule- og sommerkartongene våre ble godt mottatt og vi opplevde at det ble mye engasjement fra Q-forbrukerne da vi hadde matteoppgaver og quiz. Derfor er vi veldig fornøyd med å kunne vise frem påskekartongen til millioner av nordmenn, sier Liabø.
Univers av karakterer
- De som ser nøye etter vil også se at hver variant har ulike elementer. Tanken er at du skal kunne fordype deg i et univers av forskjellige karakterer mens du nyter påskefrokosten og leter etter påskeegg på kartongen, sier Liabø.
Det som er spesielt med melkekartongen, mener Liabø, er at den ofte får hedersplassen når familien samles til frokost i påsken.
- Det finnes ikke noe bedre enn å senke skuldrene og nyte en lengre frokost sammen med de du er glad i og da er det ekstra artig for oss å få muligheten til å være til stede og bidra til å skape gode samtaler og aktivitet i en slik stund, sier Liabø.
Påskekartongene til Q-Meieriene er på plass i butikk fra 28. mars. På Q-Meieriene.no vil det være mulig å se designet nærmere og legge igjen svar på påskeeggjakten.
Nøkkelord
Bilder


Om Q-Meieriene
I Q-Meieriene er forbruker sjefen! Sammen med forbruker skaper vi de beste smaksopplevelsene og de smarteste løsningene. Januar 2019 trykket Q-sjef Bent Myrdahl mobilnummeret på millioner av melkekartongen med ønske om å forsterke dialogen med forbrukerne. Hittil har over 1000 forbrukere har tatt kontakt direkte på telefon til Q-sjefen. Q-Meieriene eies av Kavlifondet, som deler ut midler til allmennyttige formål innenfor forskning, kultur og humanitært arbeid
Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene
Sommerens enkleste miljølodd1.7.2025 09:29:26 CEST | Pressemelding
I sommer blir melkekartongen din mer enn en kilde til frisk og god melk – den blir også et lodd i returkartonglotteriet. Q-Meieriene har i samarbeid med Grønt Punkt Norge gjort det enklere enn noensinne å delta.
Ungdomsskoleelever imponerte verdensmester – med restemat!4.6.2025 12:53:46 CEST | Pressemelding
Finalen i Q Matredderdagen 2025 ble en fest for både smaksløkene og miljøengasjementet. Tre ungdomsskoleklasser fra Austevoll, Radøy og Skjevik konkurrerte om å lage den beste to-retteren basert på mat som ellers ville blitt kastet.
Nå kan du være med på å gi bort én million kroner til gode formål20.5.2025 08:30:00 CEST | Pressemelding
Hver slurk teller: Visste du at hver gang du velger sjokolademelk, Skyr® eller rømme fra Q, så bidrar du til å få gode ting til å skje?
Melk og matte skal redde mat13.5.2025 09:33:30 CEST | Pressemelding
Q-Meieriene og Matematikksenteret går sammen om å sette fokus på matredding. Denne våren finner du matredder-matte på 12 millioner melkekartongen.
Påskemysterium fra Q: Hvor ble det av eggene?15.4.2025 12:19:32 CEST | Pressemelding
– Hallo i luken, har dere glemt eggene eller?! Slike meldinger får Q-sjefen på mobiltelefon sin i påsken. Årsaken er at flere mener at eggene i Norges største påske-quiz er for vanskelige å finne.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom