Første påskekartong fra Q-Meieriene
Finner du påskeeggene kan du vinne premier og Q-Meieriene håper at designet på melkekartongen skal skape godt humør rundt påskefrokostbordet.
Engasjerende melkekartong
- Mange har skrevet til oss og lurt på om vi kunne lage en påskekartong. Vi kunne ikke være mer enig og lytter selvfølgelig til forbrukerne, sier leder for forbrukerdrevet innovasjon i Q-Meieriene Mads Liabø.
Til vanlig fokuserer det lille utfordrermeieriet på det de kaller engasjerende melkekartong. Bl.a har Ungt Entrepenørskap, VilVite og Forskerfabrikken fått være med å bestemme oppgaver og tips på kartongen for at alle rundt frokostbordet skulle kunne engasjere seg.
- Vi så at både jule- og sommerkartongene våre ble godt mottatt og vi opplevde at det ble mye engasjement fra Q-forbrukerne da vi hadde matteoppgaver og quiz. Derfor er vi veldig fornøyd med å kunne vise frem påskekartongen til millioner av nordmenn, sier Liabø.
Univers av karakterer
- De som ser nøye etter vil også se at hver variant har ulike elementer. Tanken er at du skal kunne fordype deg i et univers av forskjellige karakterer mens du nyter påskefrokosten og leter etter påskeegg på kartongen, sier Liabø.
Det som er spesielt med melkekartongen, mener Liabø, er at den ofte får hedersplassen når familien samles til frokost i påsken.
- Det finnes ikke noe bedre enn å senke skuldrene og nyte en lengre frokost sammen med de du er glad i og da er det ekstra artig for oss å få muligheten til å være til stede og bidra til å skape gode samtaler og aktivitet i en slik stund, sier Liabø.
Påskekartongene til Q-Meieriene er på plass i butikk fra 28. mars. På Q-Meieriene.no vil det være mulig å se designet nærmere og legge igjen svar på påskeeggjakten.
Nøkkelord
Bilder
Om Q-Meieriene
Q–Meieriene er et uavhengig, norsk utfordrermeieri. Selskapet har to meierier, Jæren Gårdsmeieri og Gausdalmeieriet. Q-Meieriene er et nytenkende meieri, kanskje kjent for sine smarte løsninger som gjør hverdagen enklere for folk flest. Q var først med melkekartong med skrukork og målevindu, rømmebeger med skrukork, 1,75 liter melkekartonger. Meieriet står også bak suksessene Skyr og Norges beste sjokolademelk. Hovedaksjonær er Kavli Holding AS som eies 100% av O. Kavli og Knut Kavlis Almennyttige Fond – Kavlifondet. Gjennom Kavlifondet går overskuddet fra Q-Meieriene går til forskning, kultur og humanitært arbeid.
Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene
Norges største påskejakt på kartong er i gang10.3.2024 23:32:55 CET | Pressemelding
– Vi forventer at over 100 000 nordmenn vil engasjere seg i påskejakten i år, sier Pål Rasmussen, melkesjef for Q-Meieriene. Flere tusen har allerede startet.
Mer krønsj gav gevinst18.2.2024 17:08:14 CET | Pressemelding
Mange sverger til yoghurt med müsli for å få en god morgen eller mettende mellommåltid. Regine ville ha mer krønsj i sin. Nå har hun fått det og 10 000 blanke kroner.
Lilla lansering for melkeinnovasjon12.2.2024 20:30:26 CET | Pressemelding
Det lilla lyset som skinte opp Q-Meieriene i Gausdal levnet ingen tvil - nå kommer lilla-melken!
Q-Meieriene blir medlem i Virke11.2.2024 17:52:58 CET | Pressemelding
Q-Meieriene har meldt seg inn i Virke. Målet er å bygge en sterkere allianse for å opprettholde konkurransen i meierisektoren, og å overbevise Stortinget om å endre kurs i melkepolitikken.
Nyheter fra Q-Meieriene og Skyr7.2.2024 17:46:17 CET | Pressemelding
I Q er forbruker sjefen! Vår oppgave i Q-Meieriene er å begeistre forbruker gjennom å bidra til mangfold i meierihyllen. Gjennom åpen dialogen med forbruker får vi god innsikt og kjennskap til hvilke behov og ønsker forbrukerne våre har. Derfor kommer vi nå med flere spennende nyheter fra Q og Skyr.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom