Første påskekartong fra Q-Meieriene

Finner du påskeeggene kan du vinne premier og Q-Meieriene håper at designet på melkekartongen skal skape godt humør rundt påskefrokostbordet.
Engasjerende melkekartong
- Mange har skrevet til oss og lurt på om vi kunne lage en påskekartong. Vi kunne ikke være mer enig og lytter selvfølgelig til forbrukerne, sier leder for forbrukerdrevet innovasjon i Q-Meieriene Mads Liabø.
Til vanlig fokuserer det lille utfordrermeieriet på det de kaller engasjerende melkekartong. Bl.a har Ungt Entrepenørskap, VilVite og Forskerfabrikken fått være med å bestemme oppgaver og tips på kartongen for at alle rundt frokostbordet skulle kunne engasjere seg.
- Vi så at både jule- og sommerkartongene våre ble godt mottatt og vi opplevde at det ble mye engasjement fra Q-forbrukerne da vi hadde matteoppgaver og quiz. Derfor er vi veldig fornøyd med å kunne vise frem påskekartongen til millioner av nordmenn, sier Liabø.

Univers av karakterer
- De som ser nøye etter vil også se at hver variant har ulike elementer. Tanken er at du skal kunne fordype deg i et univers av forskjellige karakterer mens du nyter påskefrokosten og leter etter påskeegg på kartongen, sier Liabø.
Det som er spesielt med melkekartongen, mener Liabø, er at den ofte får hedersplassen når familien samles til frokost i påsken.
- Det finnes ikke noe bedre enn å senke skuldrene og nyte en lengre frokost sammen med de du er glad i og da er det ekstra artig for oss å få muligheten til å være til stede og bidra til å skape gode samtaler og aktivitet i en slik stund, sier Liabø.
Påskekartongene til Q-Meieriene er på plass i butikk fra 28. mars. På Q-Meieriene.no vil det være mulig å se designet nærmere og legge igjen svar på påskeeggjakten.
Nøkkelord
Bilder


Om Q-Meieriene
I Q-Meieriene er forbruker sjefen! Sammen med forbruker skaper vi de beste smaksopplevelsene og de smarteste løsningene. Januar 2019 trykket Q-sjef Bent Myrdahl mobilnummeret på millioner av melkekartongen med ønske om å forsterke dialogen med forbrukerne. Hittil har over 1000 forbrukere har tatt kontakt direkte på telefon til Q-sjefen. Q-Meieriene eies av Kavlifondet, som deler ut midler til allmennyttige formål innenfor forskning, kultur og humanitært arbeid
Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene
Springbrett for Ungdom mottar 250 000 kroner26.11.2025 10:04:09 CET | Pressemelding
Springbrett for Ungdom i Bergen er tildelt 250 000 kroner gjennom Q sin Melk med mening-kampanje. Organisasjonen var én av fire vinnere som ble valgt ut av Kavlifondet blant flere hundre nominerte organisasjoner. Prisen ble overrakt hos Springbrett for Ungdom med representanter fra Q-Meieriene.
Grønne Folk kåret til Årets Matredder 202523.11.2025 09:52:20 CET | Pressemelding
Ragnhild så seg lei på at fullt spiselige grønnsaker ble kastet. Hun startet derfor Grønne Folk for å gjøre noe med det. Denne uken mottok hun prisen «Årets Matredder» fra Q-Meieriene - for å ha reddet flere hundre tonn med grønnsaker.
Plastfritt Hav mottar 250 000 kroner19.11.2025 12:57:18 CET | Pressemelding
Plastfritt Hav på Giske utenfor Ålesund er tildelt 250 000 kroner gjennom Q-Meierienes Melk med mening-kampanje. Organisasjonen var én av fire vinnere som ble valgt ut blant flere hundre nominerte organisasjoner.
Forbrukernes favoritt-idé kan bli ny salgssuksess i meierihyllen11.11.2025 16:59:45 CET | Pressemelding
Beate Sofie (31) sikret seg seieren i Q-Meierienes konkurranse og mottar 10 000 kroner for sin idé som kombinerer naturlige proteiner med hverdagsnytelse.
Vant 10 000 kroner på returkartonglotteriet16.10.2025 09:57:54 CEST | Pressemelding
Turid fra Sotra ble den heldige vinneren da Q-Meieriene nylig gjennomførte en ekstraordinær trekning av returkartonglotteriet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
