Første gang i Norge: Nå kommer koffeinfri Coca-Cola
Coca-Cola lanserer nå en ny variant av den klassiske drikken her i Norge: Coca-Cola uten sukker – som tidligere i år ble relansert med ny smak, enda likere den originale – blir nå tilgjengelig også i en koffeinfri versjon. Designet på flaskene og boksene vil ligne den sukkerfrie varianten, men med en tydelig gyllen linje som viser at denne er uten koffein.
– Vi jobber hele tiden for å introdusere nye alternativer som gir folk enda flere drikker å velge mellom. Samtidig har vi i lang tid jobbet for å utvide den sukkerfrie delen av porteføljen vår. Denne lanseringen føyer seg inn i dette arbeidet. Vi ser at en del forbrukere etterspør et koffeinfritt alternativ, og er glade for å introdusere en ny Coca-Cola, uten både sukker og koffein, sier Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola Norge, og fortsetter:
– Nå får de som gjerne vil hygge seg med en Coca-Cola på kvelden, og samtidig vil unngå koffein etter et visst tidspunkt, mulighet til å kose seg med den gode, klassiske smaken – helt uten både koffein og sukker.
Det har vært økende interesse for koffeinfrie produkter i andre europeiske land. I Spania har denne varianten hatt en rask vekst etter introduksjonen for noen år tilbake, og utgjør nå over 10 % av andelen solgte Coca-Cola totalt.
– Coca-Cola uten koffein har fått mange fans i andre markeder, og det blir spennende å se mottakelsen her i Norge. Undersøkelser viser at også i Norge er det en del som ønsker seg en variant uten koffein. Vi tror disse vil like denne nyheten, og at den også her i landet vil få en trofast fanskare, avslutter Tonje Haugen.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom