Fornyet tillit til Petter Løvberg som sjef for svømmelandslaget

Norges Svømmeforbund er meget fornøyd med at Petter Løvberg fortsetter som landslagssjef frem til OL i Paris i 2024.
Landslagssjef Petter Løvberg

Kontinuitet viktig for framgang

Forbundsstyret i Norges Svømmeforbund er imponert over den positive utviklingen svømmelandslaget har hatt gjennom lengre tid, og som Løvberg har vært en sterk bidragsyter til gjennom sine 18 år som landslagssjef. Norge har tatt medaljer ved alle store mesterskap de siste årene og det er også mange unge svømmere på vei opp. Norge har derfor et lovende lag på vei til OL og PL i Tokyo og dette viser at norsk elitesvømming er på rett vei. President i Norges Svømmeforbund, Cato Bratbakk, er derfor glad for å få videreført kontinuiteten i ledelsen av landslaget i svømming, ved å forlenge Petter Løvbergs avtale frem til 2024.

Nå også ansvarlig for paralandslaget

Svømming er en av få idretter som har et 100% integrert landslag. I den nye kontrakten med Petter Løvberg tas denne satsningen et steg videre ved at han er landslagssjef for både Seniorlandslaget og Paralandslaget fra 1. januar 2020.

Løvberg fortsatt topp motivert

Petter Løvberg selv opplever det som en stor tillitserklæring at Norges Svømmeforbund ønsker å forlenge hans kontrakt til etter OL i Paris 2024, og synes det er spennende at han nå også skal få et overordnet ansvar for Paralandslaget.

«Vi har et ungt, offensivt og spennende landslag som er i sterk utvikling. Jeg føler meg topp motivert til å ta fatt på fire nye år og bidra til å utvikle norsk svømming videre fram mot OL og Paralympics i Paris 2024.  I tillegg til et utrolig flott landslag gleder jeg meg til å fortsette å jobbe med svært dyktige kolleger i Norges Svømmeforbud, Olympiatoppen og svømmeklubbene» sier Løvberg

Landslagssjef Petter Løvberg