FORMEL 1-REKORD FOR VING

I 2017 lanserte Ving Formel 1-reiser i samarbeid med Thomas Cook Sport. Da lå volumet på 350-400 gjester i året, og de fleste gjestene var svenske eller finske. Så langt i 2022 har over 600 gjester bestilt en Formel 1-reise med Ving, og det er ny salgsrekord for selskapet.

Svein Erik Bjørheim, Product Development Manager for Fotball- og Formel 1-reiser hos Ving, er ikke i tvil om hva som ligger bak den nye salgsrekorden.

- En viktig årsak til den økte etterspørselen er helt klart pandemien, som førte til at flere millioner europeere ikke fikk oppleve Formel 1 direkte de siste to årene. Samtidig spiller Netflix-suksessen «Drive to Survive» en stor rolle, ettersom serien bringer Formel 1-dramaturgien ut til helt nye målgrupper.

Mediedekningen rundt Formel 1 i Norden er også økende, og interessen i Norge er rekordstor. I motsetning til Finland, som har hatt Formel 1-førere i verdenstoppen, har Norge aldri hatt noen Formel 1-fører.

- I år har vi Dennis Hauger som kjører Formel 2-klassen, og mange nordmenn bestiller derfor en Formel 1-weekend for også å få med seg Formel 2 på samme reise. Det har også mye å si for nordmenns økende interesse for sporten.

55% av alle Formel 1-bestillinger i år er fra Ving Norge

Bjørheim forteller at Ving arbeider med å sette sammen pakkereiser som er attraktive og enkle å bestille. Pakkene inneholder alltid flyreise, bra hotell med sentral beliggenhet og Formel 1-billetter for hele helgen. Det er også spesielt én ting han trekker fram som viktig når man skal velge en Formel 1-reise.

- Trygghet på reisen. Det som skiller oss fra de fleste av våre konkurrenter er at vi også inkluderer busstransport, med guider fra Sportsbreaks, mellom hotellet og Formel 1-banen både lørdagen og søndagen. Bortsett fra Monaco og Abu Dhabi, ligger de fleste banene et stykke fra byen man bor i. Derfor er det både trygt og komfortabelt å ha denne transporten inkludert, sier han.

Bjørheim er godt fornøyd med den nye salgsrekorden, men tror den kunne vært enda høyere.

- Faktum er at vi kunne fått inn bestillinger fra langt over 1.000 gjester i år, dersom det hadde vært flere Formel 1-billetter tilgjengelig hos arrangørene, avslutter han.

Formel 1-sesongen avsluttes alltid i Abu Dhabi, og i fjor var det tett kamp om verdensmestertittelen mellom Lewis Hamilton og Max Verstappen som ble avgjort i siste runde. Bestiller du billetter til Abu Dhabi Grand Prix med Ving i år får du også After Race-konsertbilletter inkludert - hvor blant annet Swedish House Mafia skal spille.

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Ving vil redusere klimaavtrykket fra feriereiser9.2.2022 14:24:59 CET | Pressemelding

– Vår viktigste reise noensinne! Det sier Marie-Anne Zachrisson, landssjef for Ving Norge som i dag lanserer sin bærekraftstrategi. En strategi som innebærer at Ving og moderselskapet Nordic Leisure Travel Group tar et kraftig grep om feriereisenes klimapåvirkning. Selskapets eget flyselskap, Sunclass Airlines, skal fram mot 2030 redusere sitt CO2-utslipp pr. passasjerkilometer med 25 prosent i forhold til 2019. Målet er å helt unngå utslipp av kulldioksid innen 2050, blant annet ved å bytte ut hele flyflåten. I tillegg skal Vings egne konsepthotell senest i 2030 hente all energi fra sol-, vann- og vindkraft. Dette er noen av målene Vinggruppen i dag presenterer, og som understreker selskapets vilje til å gjennomføre tiltak for at feriereisene skal bli mer bærekraftige.